معین‌پور تاکیدکرد: لزوم توسعه و سرمایه‌گذاری در صنعت برق

۲۵ام بهمن ،

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بر لزوم توسعه و سرمایه‌گذاری در صنعت برق در استان خوزستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه‌خوزستان، مسعود معین‌پور در مراسم افتتاحیه کنفرانس ملی نیروگاه‌های برق اظهارکرد: شبکه برق خوزستان دارای ۷ نیروگاه برق‌آبی و با دارابودن ۳۹ واحد نیروگاهی و ظرفیت نصب شده ۷ هزار و ۹۹۴ مگاوات است.

وی افزود: خوزستان در مجموع دارای ۶۸ درصد قدرت نصب شده، ۳ نیروگاه حرارتی با همکاری بخش‌خصوصی با ۱۵ واحد نیروگاهی و به ظرفیت نصب شده ۱۳۰۶ مگاوات، ۲ نیروگاه حرارتی بخش دولتی با ۱۰ واحد نیروگاهی و به ظرفیت نصب شده ۲۳۸۹ مگاوات و ۳۲ درصد قدرت نصب شده نیروگاه‌های حرارتی را به خود اختصاص داده است.

معین‌پور تصریح‌کرد: ظرفیت کل نصب شده نیروگاهی استان ۱۱ هزار و ۷۸۳ مگاوات است که شبکه برق خوزستان را در کشور در جایگاه اول از نظر قدرت نصب شده قرار داده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان عنوان‌کرد: شبکه برق خوزستان در تابستان در ۱۱ مردادماه سال جاری با درجه حرارت ۵۲ درجه سانیتگراد در امیدیه پیک‌بار ۸۵۳ مگاوات را با رشدی معادل ۳٫۷۷ درصد تجربه کرده است. در پیک امسال نیروگاه‌های حرارتی ۵۶ درصد و نیروگاه‌های برق‌آبی ۴۶ درصد تولید انرژی الکتریکی را برعهده داشتند.

وی ادامه‌داد: شبکه برق خوزستان با داشتن ۱۸۵ پست برق انتقال فوق توزیع به ظرفیت ۲۴ هزار و ۶۵۰ مگاوات آمپر و ۸ هزار و ۳۰۰ کیلومتر مدار خطوط انتقال فوق توزیع و ۱۵۰۰ کیلومتر فیبر نوری از بزرگترین شبکه‌های برق کشور پس از برق منطقه‌ای تهران محسوب می‌شود.

معین‌پور گفت: در حال حاضر حدود ۱۳۰۰ مگاوات قدرت نیروگاهی اعم از بخش دولتی و خصوصی در برنامه‌ کاری احداث شبکه‌های نیروگاهی استان قرار دارد که بخشی از این ظرفیت در آینده‌ای بسیار نزدیک و تا قبل از پیک سال ۹۲ به شبکه خوزستان خواهد پیوست.

وی بیان‌کرد: توسعه نیروگاه بخاری رامین شامل احداث واحدهای ۷ و ۸، توسعه نیروگاه‌ گازی آبادان و توسعه نیروگاه گازی خرمشهر، احداث نیروگاه گازی ماهشهر، احداث نیروگاه گازی بهبهان از برنامه‌های جدی دولت و بخش‌خصوصی در استان است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اظهارکرد: وجود نیروگاه‌های کوچک شامل انرژی‌های نو از جمله نیروگاه‌ بادی ماهشهر و نیروگاه‌های کوچک خورشیدی در اهواز و در چند شهر دیگر، خوزستان را مجهز به مجموعه‌ای متنوع از نیروگاه‌های برق‌آبی، بخاری و گازی و انرژی‌های نو در ۲ بخش دولتی و خصوصی کرده است.

معین‌پور گفت: امیدواریم با توسعه و احداث واحدهای نیروگاهی در آینده، شبکه بسیار بزرگی را در خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد شاهد باشیم. وجود چنین شبکه‌ای در شرایط خاصی همچون سطوح مختلف ولتاژی، پراکندگی و تنوع مشترکین، صادرات برق و تغییرات شدید آب و هوایی، پدیده گرد و غبار مسوولیت مسوولان صنعت برق را در آینده ۲ چندان می‌کند و رهبری چنین شبکه‌ای نیاز به درایت و استفاده از سیستم‌های هوشمند دارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.