مغزهایی که باید هر روز در جیبتان بگذارید

فروردین ۱۴۰۳

مصرف آجیل می‌تواند تاثیرات بسیار مفیدی بر سلامت بدن داشته باشد اما میزان این آجیل‌ها و نیز تعداد دفعات خوردن آنها نیز از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است که نباید نادیده گرفته شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دانشمندان مصرف حتی مقادیر بسیار کم و اندک آجیل در طول روز را برای جلوگیری از بروز خطر مرگ در اثر سرطان و بیماری قلبی پیشنهاد اکید می‌کنند.

گفتنی است: آجیل به سبب دارا بودن اسیدهای چرب، غیراشباع، ویتامین‌ها و مواد معدنی دیگر می‌تواند سبب کاهش التهاب و کلسترول خون شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند؛ مصرف آجیل خطر بروز بیمارِ‌های قلبی را تا ۳۰ درصد و بیمار سرطان را تا ۱۱ درصد کاهش می دهد. این یافته ها بر روی حدود ۱۲۰ هزار فرد بزرگسال انجام گرفته است.

دانشمندان همچنین به تفاوت محسوسی در خصوص تاثیرگذاری آجیل بر بدن انسان ها دست یافته‌اند از جمله اینکه کسانی که یک بار در هفته آجیل می‌خورند ۱۱ درصد کسانی که ۲ الی ۴ بار در هفته آجیل می‌خورند ۱۳ درصد و کسانی که هر روز آجیل می‌خورند تا ۱۵ درصد در مقابل مرگ ناشی از بیماری قلبی و سرطان مصونیت پیدا خواهند کرد.

دانشمندان از میان انواع دانه‌های آجیل، مصرف فندق، گردو، بادام،‌پسته و بادام زمینی را پیشنهاد می‌کنند زیرا تاثیر این دانه‌ها از سایر دانه‌های آجیل بر سلامت بدن مفیدتر بوده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.