مغز “هاوکینگ” خبرساز شد/ آخرین تلاشها برای ساخت تلویزیون فوق باریک

ساخت چاپگر که غذای سنتی تحویل می دهد

در هفته ای که گذشت یک دانشجوی دانشگاه نیویورک اقدام به ساخت یک چاپگر سه بعدی کرده که در مقابل چشمانتان غذای سریع مکزیکی تحویل می دهد.

مارکو مانریکز دانشجوی دانشگاه نیویورک این چاپگر سه بعدی غذا را به عنوان پایان نامه خود ارائه کرده که به زودی به یک حقیقت تبدیل می شود.

گفته شده است که این دستگاه که نام آن ” بوریتوبات” گذاشته شده باید چند مورد را تجزیه و تحلیل کرده تا غذای دلخواه مصرف کننده را ارائه دهد. بوریتو یک غذای سریع و سنتی مکزیکی است و شبیه ساندویچ است که محتویات داخل آن می تواند متغیر باشد.

ساخت خانه‌های روستایی دوستدار محیط زیست در روستاها

خانه‌های دوستدار محیط زیست در یک روستا در ساحل غربی سوئد با هدف جابه جایی آسان و صرفه جویی در انرژی و کاهش اثرات زیست محیطی ساخته شده و از نظر زیبایی شناسی نیز در بخشی از منظره طبیعی جای گرفته است.

این ساختار چوبی بدون ستون توسط تورستن اوتسجو معمار و نجار اسکاندیناوی ساخته شده که منظره طبیعی را بدون جلب توجه زیاد نشان می دهد. خانه های کوچک انرژی را به صورت اقتصادی صرف می کند و دوستدار محیط زیست هستند. این خانه ها از مواد ساختمانی اندکی تشکیل شده و قیمتهای مناسبی دارند.

از ویژگی مهم این خانه ها این است که به سادگی گرم و تمیز می شود. تأثیرات زیست محیطی این خانه ها محدود است که این امر در رابطه با منابع و زمینی که قرار است خانه در آن مستقر شود مورد توجه قرار می گیرد. براساس اظهارات طراح این خانه ها، خانه های کوچک دوستدار محیط زیست به سادگی حرکت می کند، ساخت آنها با هدف حرکت و حمل و نقل آنها صورت گرفته است.

تصویر مغز در زمان جراحی درمان بیمار صرع

تصاویری که دنیای مخفی زیست شناسی را نشان می دهد، زیبایی و زشتی حقیقی موجودات زنده را مشخص می کند اوایل این هفته در یک مسابقه عکاسی پزشکی در لندن مورد تقدیر قرار گرفتند.

در یک هفته گذشته سازمان عکاسی ولکام با برگزاری یک مراسم از تصاویر علمی پزشکی که برخی از این تصویرها به طور ترسناکی زیبا هستند، تقدیر کرد.

درمیان سایر برندگان این مسابقه می توان به تصویر سطح یک مغز زنده اشاره کرد. رابرت لادلو از موسسه عصب شناسی دانشگاه کالج لندن در طول یک عمل جراحی بیماری مبتلا به صرع، این تصویر زیبایی و شکنندگی این عضو مبهم بدن را نشان می دهد.

مغز استفان هاوکینگ هک می‌شود

دانشمندان روی روشی کار می کنند که بتوانند مغز استفان هاوکینگ را هک کرده تا برقراری ارتباط برای وی تسهیل شود.

مشهورترین فیزیکدان جهان تلاش می کند از دستگاهی با عنوان iBrain استفاده کند که امواج مغزی هاوکینگ را گرفته و آنها را به کامپیوتر برای تحلیل ارسال می کند.

در این آزمایش هاوکینگ از یک سربند سیاه استفاده می کند که داخل آن یک سری از انتقال دهنده های عصبی وجود دارد و از وی خواسته شد درباره مشت کردن دستش فکر کند. iBrain  توسط فیلیپ لاو استاد دانشگاه استنفورد آمریکا طراحی شده است. این دستگاه اندازه یک جعبه کبریت کوچک و بسیار سبک است که سر هاوکینگ را سنگین نمی کند.

فیلیپ لاو ابراز امیدواری کرده است که این دستگاه بتواند هاوکینگ را بدون هیچ تأخیر و توجه به این که وی چه کاری انجام می دهد مورد نظارت قرار دهد.

گام جدید برای تولید تلویزیونهای فوق باریک

دو شرکت بزرگ لوازم الکترونیکی ژاپنی به منظور تلاش برای تسلط بر بازار تلویزیونهای فوق باریک توافق کردند که برای تولید فناوری جدید صفحه نمایش دیوئدی نور افشان اورگانیت یا OLED همکاری کنند.

دو شرکت ژاپنی سونی و پاناسونیک اعلام کردند که قصد دارند شیوه ای را برای تولید انبوه در سال ۲۰۲۴ راه اندازی کنند و درحال حاضر همکاری در تولید انبوه صفحات نمایشی OLED را مورد بررسی قرار می دهند.

این درحالی است که هر دو شرکت اعلام کرده اند که قصد دارند بدون توجه به این همکاری تلویزیونهای خود را با برند خاص خود نیز عرضه کنند. اگر این همکاری صورت بگیرد و صفحات OLED بزرگ تولید شود، ممکن است که آنها با یک شرکت آسیایی که قیمتهای پایین تر دارد نیز همکاری کنند، در حال حاضر شرکت تایوانی AU Optronics گزینه این همکاری محسوب می شود.

بکارگیری یک راهکار ساده برای تشخیص اوتیسم در کودکان ۲ساله

طی یک هفته گذشته پزشکان آزمایش ساده ای برای تشخیص اوتیسم در کودکان دوساله انجام داده اند و اعلام کردند از این طریق می توانند ضعف اتصلات مغزی کودک و در نتیجه ابتلای وی به اوتیسم را تشخیص دهند.

تکنیک پزشکان در تشخیص اوتیسم استفاده از تجهیزات اسکن الکتروانسفالوگرافی است که طی چندین دهه برای تشخیص صرع و مشخص کردن ضعف اتصلات مغزی به کار رفته است.

در این تحقیق از یک هزار کودک دو تا ۱۲ ساله استفاده شد و نتایج آن تا ۹۰ درصد از صحت لازم برخوردار بود. خالق این شیوه از بیمارستان کودکان بوستن امیدوار است که بتوان از آن به عنوان تشخیص زودهنگام و درمان بهتر استفاده کرد.

 تصاویر پرواز مرد جتی در ارتفاع ۱۳۰۰متری

مرد جتی بار دیگر توانست با جت خود در آسمان پرواز کند اما این بار برای نخستین بار در کنار یک هواپیمای مسافرتی با سرعتی بیش از ۲۰۰ کیلومتر در ساعت و در ارتفاع ۱۳۰۰ متری زمین پرواز کرد.

طی هفته گذشته یوز راسی مرد جتی اهل سوئیس مسافران یک هواپیما را با پرواز هفت دقیقه ای خود با سرعت ۲۰۵ کیلومتر شگفت زده کرد، پروازی که با بالهای مجهز به جت وی انجام شد.

اگرچه مرد جتی چهره چندان جدیدی نیست و پیش از این پروازهای موفقیت آمیزی داشته است، اما این اولین باری بود که وی توانست در کنار یک هواپیمای مسافری پرواز کند.پس از آن وی ارتفاع خود را کم کرد و نزدیک هواپیما قرار گرفت و پس ازهفت دقیقه پرواز، زمانی که سوخت وی تمام شد به سادگی چتر خود را باز کرد و در فرودگاه بوش به زمین نشست.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.