مفتح: ۴۴درصد اطلاعات جهان دربستر یارانش ابری جابجا می گردد

۰۶اردیبهشت،

 

معاون توسعه فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی وزارت صنعت،معدن و تجارت با استناد به برآوردهای جهانی گفت: پیش بینی می گردد در سال جاری میلادی ۴۴ درصد اطلاعات جابجا شده در شبکه های مختلف فناوری اطلاعات، در بستر ˈرایانش ابری ˈ باشد.
 
به گزارش ایرنا، ˈمحمدصادق مفتح ˈ روز چهارشنبه در نشستی خبری از کاهش ۵۴ درصدی هزینه های مالکیت سخت افزار و نرم افزار در فضای رایانش ابری در طول سه سال قبل در جهان خبر داد.
 
به گفته وی ، با وجودی که فقط پنج سال از بکارگیری رایانش ابری در کشورهای مختلف جهان می گذرد، اما روند رو رشد استفاده از این شیوه کاملا مشهود است، به نحوی که استقبال متقاضیان و شرکت هایی که صنعت فناوری از ابزار کار آنها به شمار می آید، به شدت توسعه یافته است .
 
مفتح افزود:سرعت حرکت به سمت فناوری های ارتباطی،موجب افزایش زیر ساخت ها برای ذخیره سازی و نگهداری اطلاعات می گردد .
 
به گزارش ایرنا ، استفاده از برنامه های تحت وب که توسط یک سرویس دهنده ارایه می گردد را پردازش ابری می گویند. در شرایط فعلی، داده ها و ابزارها داخل رایانه ها تولید و استفاده می گردد ، اما در پردازش ابری دیگر نیازی به نرم افزار نیست ، زیرا برداشت اطلاعات ازطریق رایانه های اصلی در محیط شبکه انجام می گردد.
 
دراین شیوه دیگر نیاز به سخت افزار قدرتمند نیست و رایانه ها می توانند به راحتی از خروجی رایانه های اصلی استفاده کنند ، دیگر اهمیتی ندارد که با یک رایانه قوی کار شود بلکه حتی می توان از طریق یک گوشی تلفن همراه از این اطلاعات استفاده کرد.
 
قائم مقام وزیر صنعت ، معدن در امور اجرایی تاکید کرد: در شرایط کنونی جهان ، ناگزیر از روی آوردن به بکارگیری تکنیک های رایانش ابری در فناوری اطلاعات هستیم که این رویکرد به طور قطع سبب اشتغالزایی و توانمند سازی اطلاعات می گردد.
 
مفتح می گوید که رایانش ابری سخن تازه ای در کشور است و ممکن است عده معدودی در این خصوص اطلاعاتی داشته باشند که آشنایی بیشتر مردم و متخصصان با آن نیازمند فرهنگسازی است .
 
وی همچنین با اشاره به برگزاری همایش دو روزه ˈرایانش ابری و کسب وکار ˈ در روزهای نهم و دهم اردیبهشت ماه جاری در تهران گفت : توجه دادن بنگاه ها به بهره گیری از تکنیک های تازه برای شرکت ها و واحدهای صنعتی و تجاری از اهداف عمده این همایش به شمار می آید.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.