مفتی چچن: امام خمینی (ره) نظام استعماری غرب را به چالش کشید

میرزایف روز شنبه در گفت و گویی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خصومت آمریکا و غرب با ایران هم به همین دلیل است و ما شاهدیم که جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار شدید قرار می دهند تا از مواضع مستقل خود عقب نشینی کند.

مفتی جمهوری چچن افزود: امام خمینی (ره) نه فقط برای مسلمانان، بلکه برای کل مردم و محرومان جهان دلسوزی می کرد و می خواست تا همه با عزت و کرامت زندگی کنند.

وی افزود: این مرد بزرگ زندگی خود را وقف خدمت به دین مبین اسلام و آرمانهای پیامبر اسلام (ص) کرد و شاهد هستیم که پس از ارتحال وی راهش ادامه دارد و میلیون ها نفر در نقاط مختلف جهان از اندیشه های رهبر کبیر انقلاب پیروی می کنند.

میرزایف گفت: اطمینان دارم که ایران اسلامی هم تحت رهبری آیت الله خامنه ای رهبر (معظم) انقلاب اسلامی به راه امام خمینی (ره) ادامه می دهد و این کشور در حال حاضر در مسیر پیشرفت و تعالی حرکت می کند.

وی افزود: امروز اندیشه های آزادیخواهانه امام خمینی (ره) از مرزهای ایران فراتر رفته و بسیاری از کشورهای منطقه را گرفته و مردم خواهان زندگی در شرایط بهتر و عدم وابستگی کشورهایشان به قدرت های زورگو می باشند.

مفتی چچن با اشاره به کاهش نفوذ آمریکا و کشورهای متحد غربی آن در منطقه خاورمیانه، گفت: به همین دلیل شاهد عصبانیت غرب از تلاش های ایران هستیم و آنها قیام های مردمی در کشورهای منطقه را ناشی از سیاست های ایران می دانند.

وی گفت: ایران کوچکترین در امور داخلی کشورهای همسایه و عرب دخالتی ندارد و حکومت های منطقه به جای اصلاحات در ساختار سیاسی و امور اجتماعی و اقتصادی کشور خود راه دیگری را در پیش می گیرند که در آن منافع ملت ها نادیده گرفته می شود.

وی با اشاره به محبوبیت نظام سیاسی حاکم بر ایران در بین ملت های منطقه، اضافه کرد: متاسفانه برخی از سران کشورهای اسلامی به جای گوش دادن به مطالبات مردم خود به قدرت های سلطه گر غربی برای حفظ خود در راس ساختارهای سیاسی دل بسته اند.

وی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) در سال ۱۹۷۹ واقعه بزرگی بود که در زمان خود تاثیرات شگرفی بر معادلات منطقه ای و بین المللی گذاشت و امروز نیز پس از گذشت بیش از سه دهه از آن تاریخ شاهد الگو پذیری ملت های مسلمان خاورمیانه و شمال آفریقا از آرا و اندیشه های متعالی امام خمینی (ره) برای بیرون رفتن از زیر یوغ حکومت های وابسته هستیم.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) با ارایه نظام فکری جدید مبتنی بر آموزه های اصیل اسلامی فراتر از چارچوب های شناخته شده تفکرات سیاسی عصر خود قدم برداشت و کاری کرد که مسلمانان فارغ از تفاوت های مذهبی خود تحت لوای پرچم اسلام برای مقابله با توسعه طلبی های استعمار گرد هم آیند.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸ ** ۱۵۰۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۵۰۴۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.