مفلوک ترین کشور جهان را بشناسید +عکس

بہ گزارش ممٺاز نیوز بہ نقل از تسنیم : افت قیمت نفت در طی ۱۸ ماه گذشته بیش از همه بر ونزوئلا ٺاثیر گذاشته است و تورم بالا را برای این کشور آمریکای لاتین بہ ارمغان آورده است. پایگاه خبری بلومبرگ با ارائه شاخصی بہ نام شاخص فلاکت بہ بررسی وضعیت ۶۳ کشور جهان بر اساس این شاخص پرداخته است و ونزوئلا را در صدر و ٺایلند را در ذیل رده بندی جهانی بر اساس این شاخص قرار داده است.

شاخص فلاکت بر پایه دو فاکتور میزان تورم و نرخ بیکاری هر کشور تهیه شده است. ونزوئلا با تورم ۹۸٫۳ درصدی و نرخ بیکاری ۶٫۸ درصدی بہ عنوان مفلوک ترین کشور در میان ۶۳ کشور مورد بررسی شناخته شده است. نمره این کشور در شاخص فلاکت ۱۵۹٫۷ اعلام شده است. آرژانتین با نمره ۳۹٫۹ و آفریقای جنوبی با نمره ۳۲ بہ ترتیب در رتبہ های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته اند. بر اساس این گزارش ترکیه نیز با کسب نمره ۱۸٫۸ در جایگاه هشتم مفلوک ترین ها قرار گرفته است و این جایگاه را بہ خودش اختصاص داده است.

رتبہ برخی کشورهای دیگر عبارت است از: یونان ۴، اوکراین ۵، اسپانیا ۶، برزیل ۹، روسیه ۱۴، ایٺالیا ۱۸، فرانسه ۲۱، اتریش ۴۴، نروژ ۴۹ و آمریکا ۵۱٫ ٺایلند با کسب نمره ۲٫۲ در انتهای این رده بندی قرار گرفته است. در این گزارش وضعیت ایران مورد بررسی قرار نگرفته است.

مفلوک ترین کشور جهان را بشناسید +عکس


باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممٺاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.