مقامات ایالت پنجاب در پاکستان , پایداری ایران در قبال احقاق حقوق ملت خود را ستودند

‘حسین صادق عابدین’ سه شنبه شب در گفت وگو با ایرنا سفر خود و هیات همراه به ایالت پنجاب را باهدف ارتقای همکاری تجاری و اقتصادی عنوان کرد و افزود: در دیدارهای امروز خود با سروزیر , رییس مجلس ایالت پنجاب و اعضای اتاق بازرگانی لاهور توافق شد تا همکاریها برای افزایش سطح تجارت بین استان فارس و ایالت پنجاب با ورود فعال بخش خصوصی تقویت گردد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیتهای بزرگ و ناشناخته ای بین دو طرف برای ارتقای سطح روابط وجود دارد تاکید کرد : با شناسایی ظرفیت ها و برنامه ریزی در آنیده ای نزدیک قطعا شاهد شکوفایی فعالیت های تجاری بین دو کشور و تجار و بازرگانان فارس و پنجاب خواهیم بود.

عابدین با بیان اینکه برطرف کردن موانع برای تجارت آسانتر بخش خصوصی می تواند نتایج مهمی را در بخش سرمایه گذاری دو طرف حاصل کند گفت : موانعی مانند نبود راههای ارتباطی مناسب زمینی , دریایی و هوایی بای زودتر برطرف شوند تا تجار و بخش خصوصی رغبت به سرمایه گذاری در دو کشور و همچنین صادرات و واردات کالا و محصولات ایران و پاکستان افزایش یافته و به جایگاه اصلی خود برسد.

استاندار فارس درباره بازارهای مشترک دو کشور و بویژه فارس و پنجاب تصریح کرد: شناسایی راههای افزایش تجارت آسان و ارائه تسهیلات با بهر گیری از ظرفیت های قانونی بین دو طرف قطعا گام بلندی در جهت رشد سرمایه گذاری و تجارت پایاپای ایران و پاکستان را بهمراه خواهد داشت.

عابدین در اولین روز سفر خود به پاکستان که صبح روز سه شنبه آغاز شده است به ترتیب با شهباز شریف سر وزیر ایالت پنجاب , اعضای اتاق بازرگانی و رانا محمد اقبال رییس مجلس ایالتی پنجاب دیدار و گفت وگو کرد.

رانا محمد اقبال رییس مجلس ایالت پنجاب در دیدار با استاندار فارس گفت : ایران بعنوان یک کشور برادر برای پاکستان سهم بزرگی در مبادلات تجاری پاکستان با دیگر کشورها دارد.

وی افزود: ایران و پاکستان بعنوان دو کشور مهم اسلامی در منطقه با همکاری و همچنین حمایت و پشتیبانی از یکدیگر قادرند بسیاری از مشکلات منطقه را از جمله تروریسم , فقر و بیکاری را از بین ببرند.

رانا محمد اقبال با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی در ایران زندگی میلیونها مسلمان ناامید را دگرگون

کرد , افزود: انقلاب اسلامی ایران را می توان مهمترین حادثه قرن بیستم در جهان نامید که پیروزی یک کشور و مردم روشنفکر آن را به جامعه جهانی معرفی نمود.

رییس مجلس ایالت پنجاب تاکید کرد : روابط دو کشور عمق در تاریخ داشته و مردم ایران و پاکستان دارای ریشه های فرهنگی گسترده با یکدیگرند.

رانا محمد اقبال همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف بویژه انرژی , کشاورزی و دامداری را مهم عنوان کرد و از مسوولان دو کشور خواست تا تلاش خود را برای ارتقای سطح همکاریهای ایران و پاکستان بیشتر کنند.

رییس مجلس پاکستان سفر حسین صادق عابدین استاندار فارس و هیات همراه او را به لاهور و ایالت پنجاب سفری تاریخی و بیاد ماندنی خواند و گفت : مجلس پنجاب تلاش می کند تا قوانینی برای سهولت تجار و بازرگانان دو کشور در امر سرمایه گذاری مشترک مصوب نماید.

محمد حسین بنی اسدی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در لاهور صادق عابدین را دیدار های امروز با مقامات ایالت پنجاب همراهی نمود.

استاندار فارس فردا چهارشنبه تفاهمنامه ای با مقامات ایالت پنجاب در زمینه ارتقای سطح همکاری های دو طرف به امضا خواهد رسانید.

آساق ** ۱۰۹۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۵۹۴۱۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.