مقامات پاکستانی حمله به نوجوان دارنده جایزه ملی صلح را محکوم کردند

به گزارش ایرنا ، ˈملالا یوسف زییˈ دارنده جایزه ملی صلح این کشور دیروز (سه شنبه) در تیراندازی شبه نظامیان تحریک طالبان در شهر سوات در شمال غرب پاکستان زخمی و برای درمان به شهر پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخوای پاکستان منتقل شد.

نمایندگان پارلمان ملی پاکستان روز چهارشنبه به اتفاق آراء با تصویب قطعنامه ای حمله طالبان به ˈملالا یوسف زییˈ را محکوم کردند.

ˈفاروق اچ نائیکˈ وزیر قانون و دادگستری پاکستان این قطعنامه را به مجلس کشورش تقدیم و از مقامات مربوطه خواست تا عناصر و عوامل این اقدام تروریستی را بازداشت و آنان را به کیفر کردارشان برسانند.

ˈاشفاق پرویز کیانیˈ فرمانده ارتش این کشور نیز حمله تروریستی شبه نظامیان تحریک طالبان پاکستان به دارنده جایزه صلح ملی این کشور را محکوم کرد.

بر اساس بیانیه روابط عمومی ارتش پاکستان ، ژنرال اشفاق پرویز کیانی با حضور در بیمارستان شهر پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان از ملالا یوسف زیی عیادت و از وضعیت جسمی وی با خبر شد.

فرمانده ارتش پاکستان با بیان اینکه حمله به ملالا، هم کلاسی و دبیر وی نشان دهنده اقدام بزدلانه طالبان است ، افزود: این تروریست ها چگونه می توانند با انجام چنین اقدامات بی رحمانه ای ایده های باطل خود را به مردم منتقل کنند.

وی افزود: حمله به کودکان و دانش آموزان اولین اقدام غیر انسانی طالبان نیست، آنان با حمله به مقر اصلی ارتش پاکستان در شهر راولپندی اقدامات جنایتکارانه ای را انجام داده اند.

وی از فعالیتهای انسان دوستانه یوسف زیی برای تبلیغ فرهنگ آموزش و تحصیل در مناطق شمال غربی به ویژه شهر سوات و حمایت از فعالیتهای ارتش و دولت قدردانی کرد.

فرمانده ارتش پاکستان تصریح کرد: پیام ارتش، دولت و ملت پاکستان این است که هرگز در برابر تروریسم تسلیم نشده و بدون در نظر گرفتن هزینه و زحمات به مبارزه خود علیه افراط گرایی ادامه داده و انشاء الله در این مسیر بر تروریست ها غلبه خواهند کرد.

ژنرال کیانی تاکید کرد: تروریست ها عزم، اراده و مقاومت ملت پاکستان را دست کم گرفته اند از این رو وقت آن فرا رسیده که برای مقابله با اقدامات افراط گرایان و توقف تبلیغ افکار وحشیانه و نابود کردن حامیان آنان اتحاد و همبستگی مردم پاکستان بیشتر شود.

آساق ** ۱۰۹۵**۱۶۶۳ **۱۵۷۷

انتهای پیام /*

International@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.