مقام آذری:عملیات اکتشاف توسط ترکمنستان در خزر برخلاف توافق دو کشوراست

به گزارش ‘آپا’، عبدالله اف تاکید کرد: متاسفانه ترکمنستان بدون توجه به موافقتنامه رییسان جمهوری آذربایجان و ترکمنستان با انجام عملیات اکتشاف در این منطقه خزر این موافقتنامه را نقض کرده است.

به دنبال انجام عملیات اکتشاف در منطقه مورد اختلاف ترکمنستان و جمهوری آذربایجان، وزارت امورخارجه جمهوری آذربایجان با احضار سفیر ترکمنستان در باکو نسبت به انجام عملیات لرزه نگاری و اکتشاف در منطقه مورد اختلاف دو کشور در دریای خزر اعتراض کرد.

پس از اینکه ‘تویل کومکوف’ سفیر ترکمنستان در باکو به وزارت امورخارجه جمهوری آذربایجان احضار شد، ‘خلف خلف اف’ معاون وزیر خارجه این کشور، مراتب اعتراض جمهوری آذربایجان را به انجام این عملیات در منطقه مورد اختلاف دو کشور در بستر دریای خزر به سفیر ترکمنستان ابلاغ کرد.

بر اساس توافقنامه ۲۰۰۸ بین ترکمنستان و جمهوری آذربایجان دو کشور توافق کرده اند در این منطقه دریای خزر، هیچگونه عملیات اکتشاف و استخراج گاز انجام ندهند.

همزمان با اظهار تاسف سفیر ترکمنستان در باکو نسبت به اعتراض جمهوری آذربایجان، وزارت امور خارجه ترکمنستان روز سه شنبه مرزبانان آذری را در دریای خزر به انجام اقدامات تحریک امیز و غیرقانونی نسبت به یک کشتی تحقیقاتی ترکمنستان متهم و یادداشت اعتراض آمیزی را تسلیم جمهوری آذربایجان کرد.

خاورم/۱۱۰۸**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۰۶۶۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.