مقام آفریقای جنوبی: مشکلات آفریقا راه حل آفریقایی می خواهد

تهران/ واحد مرکزی خبر/ سیاسی /۰۲/۲۲
وزیر روابط و همکاریهای بین المللی آفریقای جنوبی تاکید کرد چالشها و مشکلات قاره آفریقا را فقط می توان با راه حلهای آفریقایی برطرف کرد.
مایت انکوانا ماشابان، وزیر روابط و همکاریهای بین المللی آفریقای جنوبی، روز جمعه در سخنرانی خود در پارلمان کشورش از کشورهای آفریقایی خواست برای از میان برداشتن چالشها و مشکلات، دستیابی به توسعه پایدار اقتصادی، تقویت زیرساختهای ملی و منطقه ای و ارتقای تجارت منطقه ای قبل از هر چیز روی تواناییها و ظرفیتهای خودشان حساب کنند.
این عضو کابینه آفریقای جنوبی همچنین بر ضرورت تقویت دموکراسی و حسن زمامداری در کشورهای آفریقایی تاکید کرد و ارتقای بخش آموزش و بهداشت، افزایش امنیت غذایی، تقویت بخش اشتغال و مسکن را چالشهای بزرگ پیش روی کشورهای آفریقایی معرفی کرد و افزود حل و فصل این مشکلات با راهکارهای ملی و منطقه ای و تقویت همکاریها در سطح قاره امکان پذیر خواهد بود.
وی افزود حوادث سیاسی که اخیرا در برخی کشورهای آفریقایی از جمله مالی و گینه بیسائو اتفاق افتاد بار دیگر مشکلات موجود و شکننده بودن دموکراسی را در قاره آفریقا به همه کشورهای منطقه یادآوری کرد. برای جلوگیری از گرایشهای جدایی طلبانه و تغییر و تحولاتی که مغایر قانون اساسی در این کشورها است، دولت آفریقای جنوبی از تلاشهای جامعه اقتصادی غرب آفریقا و اتحادیه آفریقا حمایت می کند.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از کیپ تاون، وزیر روابط و همکاریهای بین المللی آفریقای جنوبی تاکید کرد نقش محوری اتحادیه آفریقا این است که به کشورهای قاره در حل و فصل چالشهای موجود به ویژه فقر، نابرابری و عقب ماندگی کمک کند و با تقویت وحدت کشورهای آفریقایی در همه بخشها به ویژه اقتصادی و مالی از منافع قاره آفریقا در عرصه های بین المللی دفاع کند.
۱۶۳/۱۴۵

IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.