مقام آلمانی: آمریکا مقصر اصلی رکود اقتصادی حاکم بر جهان است

به گزارش ایرنا، ˈوولفگانگ شوئبلهˈ، روز سه شنبه در جلسه بحث و بررسی لایحه بودجه سال آینده آلمان در مجلس این کشور،با بیان این مطلب افزود:بدهی های فراوان دولت آمریکا به مانع بزرگی در راه شکوفایی رشد اقتصادی جهان تبدیل شده و درواقع باید گفت که ریشه اصلی رکود و بحران اقتصادی حاکم بر جهان است.

این عضو دولت آلمان در ادامه تاکیدکرد:در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا،بی اعتمادی بزرگی در رابطه با روند آتی سیاست های اقتصادی واشنگتن برای غلبه بر بدهی های بیش ازحد این کشور بوجود آمده و لازم است که گهگاه این نکته مهم را برای روشن شدن اذهان عمومی و دولتمردان آنها یادآوری کنیم.

شوئبله در ادامه سخنان خود در جمع نمایندگان مجلس کشورش،تاکید کرد: اقتصاد جهانی نیز به خوبی به این موضوع واقف است که بحران و رکود اقتصادی جهان تحت تاثیر بدهی های فراوان آمریکایی ها قرار گرفته است.

وزیر دارایی آلمان خاطرنشان کرد: بی اعتمادی موجود در میان آمریکایی ها نسبت به برنامه های دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی این کشور،منطقه واحد پولی یورو را نیز تحت تاثیر قرار داده و سرمایه گذاری های اقتصادی در اروپا را نیز کاهش داده است.

وولفگانگ شوئبله درحالی امروز این سخنان را در جمع نمایندگان مجلس کشورش مطرح کرده که موسسه های اعتبارسنجی بین المللی همچون ˈمودیزˈ که رتبه بندی اعتبار اقتصادی کشورها را تعیین و اعلام می کنند نیز بر این سخنان مهر تایید می زنند.

موسسه های بین المللی اعتبار سنجی دولتمردان آمریکایی را تهدید کرده اند که اگر مذاکرات کنگره در بررسی بودجه سال آینده این کشور منجر به کاهش هزینه ها و بدنبال آن کاهش بدهی های دولت نشود، رتبه اعتباری واشنگتن را که درحال حاضر از نظر این شرکت در بالاترین رده قرار دارد، به میزان قابل توجهی کاهش خواهند داد.

اروپام ** ۲۰۵۱** ۱۷۰۱

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.