مقام آلمانی باراک اوباما را از دخالت در امور اروپا برحذر داشت

به گزارش ایرنا به نقل از نشریه فوکوس،’وولفگانگ شوئبله’، انتقادات مطرح شده از سوی باراک اوباما در رابطه با سیاست آلمان در رابطه با مقابله با بحران یورو را رد کرد و گفت: آقای اوباما باید در وهله اول بدنبال کاهش کسری بودجه آمریکا باشد.

وزیر دارایی آلمان خاطرنشان کرد:کسری بودجه در آمریکا به مراتب بیشتر از کسری بودجه و بحران مالی در منطقه واحد پولی یورو است و اوباما بهتر است به حل مشکلات کشورش بپردازد.

شوئبله در ادامه تاکید کرد: این کار بسیار ساده ای است که بخواهیم خیلی سریع به دیگران پیشنهاد ارائه دهیم اما بهتر این است که اول به فکر حل مشکلات و مسائل مربوط به خودمان باشیم.

وزیر دارایی آلمان در ادامه درخصوص راهکارهای ارائه شده برای مقابله با بحران اقتصادی اروپا ،همچنین ایده انتشار اوراق قرضه برای مقابله با بحران بدهی ها در برخی کشورها را رد کرد و گفت: نمی توان توقع داشت که با دریافت وام و افزایش بدهی شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی باشیم.

شوئبله افزود: ریشه های بحران اقتصادی باید بصورت اصولی برطرف شود و این کاری است که در ایرلند و پرتغال به خوبی انجام شده و نتیجه خود را نشان داده اما در کشوری مثل یونان، روند کار امیدوار کننده نبوده است.

اوباما در روزهای اخیر بارها از اروپائیان خواسته بود کوشش های خود را انجام دهند تا جلوی بحران بدهی در منطقه کشورهای واحد پولی یورو گرفته شود.

رییس جمهوری آمریکا وضعیت کلی مالی اروپا را برای اقتصاد کشورش بسیار مهم دانست زیرا اروپا بزرگترین شریک تجاری این کشور است.

مواضع کلی امریکایی ها این است که بحران بدهی اروپایی ها تاثیر فراوانی روی اقتصاد جهانی داشته و بازارهای مالی را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

اروپام** ۲۰۵۱** ۱۷۰۱ **۲۰۴۷**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۲۴۵۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.