مقام ارشد چینی: نقش روسیه در مذاکرات وین بسیار سازنده بود

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

خبرگزاری رویترز طی گزارشی به نقل از “وانگ کوون” مقام ارشد چینی در وین با تمجید از نقش روسیه در این دور از مذاکرات نوشت: به حل و فصل جامع مناقشه بین ایران و گروه ۱+۵ بر سر مسئله هسته ای خوشبین هستم.

به گزارش‌خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری رویترز طی گزارشی به نقل از “وانگ کوون” مقام ارشد چینی در وین با تمجید از نقش روسیه در این دور از مذاکرات نوشت: به حل و فصل جامع مناقشه بین ایران و گروه ۱+۵ بر سر مسئله هسته ای خوشبین هستم.

وی که پس از پایان نشست دوروزه در پایتخت اتریش در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، اظهار داشت: تمام طرفین درگیر در مذاکرات به نوعی محق هستند و هریک هدفی را دنبال می کنند، از فضای بسیار صمیمی حاکم بر این دوره از مذاکرات می توان این برداشت را کرد که طرفین تمام تلاش خود را برای رسیدن به یک توافق جامع به کاربسته‌اند.

این مقام که ریاست بخش کنترل تسلیحات وزارت امورخارجه چین را برعهده دارد، اظهار داشت: مسکو با وجود اینکه با کشورهای غربی در بحران اوکراین درگیر است اما نقش بسیار سازنده ای در این مذاکرات ایفا کرد.

وی در پایان در مورد رسیدن به یک نتیجه قطعی خاطرنشان کرد: چین مشتری نفت ایران و عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد، مخالف تحریم های یکجانبه علیه تهران همانند آنچه که آمریکا و کشورهای اروپایی بر ایران تحمیل کرده اند، است و همواره خواستار مذاکرات برای حل و فصل اختلافات بوده است.

گفتنی است، دور سوم مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ برای رسیدن به گام نهایی، از روز سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت در شهر وین برگزار شد، این مذاکرات در روز چهارشنبه با برگزاری نشست خبری “ظریف” و “اشتون” پایان یافت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.