مقام اروپایی: حوزه یورو حفظ یونان در اتحادیه اروپا را خواستار است

به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی روزنامه فرانسوی ‘لوفیگارو’ روز سه شنبه اعلام کرد: ژانکر در پی برگزاری نشست وزرای اقتصاد و دارایی کشورهای عضو اتحادیه اروپا که روز دوشنبه در بروکسل برگزار شد، اعلام کرد که در این نشست امکان خروج یونان از حوزه یورو محور مذاکرات نبود.

وی با بیان اینکه ‘اعضای اتحادیه اروپا امیدوارند که تشکیل دولت جدید یونان به سرعت صورت گیرد’، افزود: اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول مشارکت زیادی در کمک به یونان داشته اند.

رییس شورای وزیران اقتصاد اروپا گفت: صندوق نجات مالی منطقه یورو هفته گذشته موافقت خود را با پرداخت جدیدترین سهم از وام کمکی به یونان به میزان پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو اعلام کرد. از این مبلغ، چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو پرداخت شده و مابقی آن نیز تا آخر ماه آینده میلادی پرداخت خواهد شد.

ژانکر با تاکید بر ضرورت اجرای اصلاحات ساختاری در نظام مالی یونان، مردم این کشور را به پیروی از مسیر مشخص شده توسط اروپا برای اصلاح ضعف نظام پولی این کشور تشویق کرد.

پس از انتشار اخباری در روزهای اخیر مبنی بر ناتوانی ‘اوانجلوس ونیزلوس’ رییس حزب سوسیالیست ‘پاسوک’، ‘آنتونیس ساماراس’ از حزب دمکراسی نوین و ‘الکسی سیپراس’ رییس حزب چپگرای رادیکال ‘سیریزا’ در تشکیل دولت، حزب چپگرای ‘دیمار’ که با طرح ریاضت اقتصادی موافق است نیز اعلام کرد: تشکیل دولت وحدت ملی در یونان ناممکن است.

تشکیل دولت ائتلافی می توانست از برگزاری انتخابات مجدد پارلمانی در یونان جلوگیری کند و احتمال ورشکستگی و خروج این کشور را از حوزه یورو کاهش دهد.

تحلیلگران اقتصادی سقوط شاخص بورس کشورهای اروپایی را که دیروز رخ داد به بن بست سیاسی یونان و آینده اقتصادی نامشخص آن وابسته دانستند.

مترجمام ** ۹۰۵۳**۱۵۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۲۸۳۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.