مقام تونسی: راز موفقیت فیلم های ایرانی در بهره از یک مرجعیت فکری است

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از رایزنی فرهنگی کشورمان در تونس، ‘منی ودرنی’ مدیر بخش فرهنگی خبرگزاری رسمی تونس (TAP) در حاشیه مراسم اختتامیه هفته فیلم کشورمان در جمع رسانه های تونس، سینمای ایران را سینمای حل مشکلات روحی و روانی بشر امروز که در مادیت محض دست و پا می زند، معرفی کرد.

وی که بسیار تحت تاثیر فیلم های ایرانی قرار گرفته بود از مسئولان جمهوری اسلامی ایران خواست تا به کمک سینمای تونس آمده و با تولیدات مشترک این بنیاد فکری و معنویت را در تونس و مغرب عربی نیز نهادینه سازند.

‘ناصر الصردی’ از منتقدان فیلم های تونسی و ایرانی نیز در این مراسم در سخنانی گفت: دیگر نباید در مورد سینمای ایران با نگاه مقایسه ای سخن بگوئیم واقعیت آن است که سینمای ایران با عمق فکری خود که برگرفته از تاریخ و تمدن و دین اسلام است و بزرگانی چون فردوسی، خیام، ابو علی سینا و حافظ شیرازی در شکل گیری این بنیان فکری نقشی عظیم را ایفاء کردند، گوی سبقت را بر همگان ربوده است.

وی افزود: سینمای ایران خود را به فطرت آدمیان نزدیک کرده و محبوب تمامی آحاد بشر در سرزمین های مختلف شده است و دریافت جوایز بین المللی برای سینمای ایران، حداقل تقدیری است که باید انجام شود.

‘صادق رمضانی گل افزانی’ رایزن فرهنگی کشورمان در تونس نیز در سخنانی استقبال چشمگیر مردم این کشور از فیلم های ایرانی پس از انقلاب بیداری اسلامی و عزت و کرامت در این کشور را قابل تقدیر دانست و اظهار امیدواری کرد با برگزاری کارگاههای آموزش سینما زمینه های تولیدات مشترک میان دو کشور در چارچوب همکاریهای دو جانبه فراهم گردد.

در این هفته برای علاقه مندان به سینمای ایران از میان اقشار دانشگاهی و روشنفکران و مردمان سینما دوست تونس در سالن ابن رشیق ۲۵ فیلم ایرانی به نمایش درآمد.

هفته فیلم ایران در تونس که به همت رایزنی فرهنگی کشورمان و با همکاری وزارت فرهنگ تونس از چهارم اردیبهشت ماه آغاز شد و با برگزاری مراسم اختتامه و با نمایش ‘طلا و مس ‘ به کارگردانی همایون اسعدیان پایان پذیرفت.

خاورم ** ۱۲۰۰ ** ۱۵۷۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۵۴۶۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.