مقام تونسی : سینمای ایران حل کننده بحرانهای اخلاقی و اجتماعی است

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل رایزنی فرهنگی کشومان در تونس ، این مقام تونسی در آیین گشایش هفته فیلم ایران در استان قفصه تونس (۴۰۰ کیلومتری پایتخت تونس) اظهار داشت: مردم تونس همواره علاقه مند به سینمای ایران و فیلم های ایرانی بوده اند و با دقت آنها را مشاهده کرده و اخبار سینمای این کشور را دنبال می کنند.

وی علت علاقه شدید مردم کشورش به فیلم های ایرانی را التزام و تعهد و پایبندی کارگردانان و هنرپیشه های ایرانی به اصول اخلاقی و دینی دانست و گفت: متأسفانه سینمای امروز جهان فاقد معنویت بوده و فاصله زیادی با اخلاق فردی و اجتماعی دارد.

این مقام تونسی در ادامه با تاکید بر ضرورت توسعه ارتباطات فرهنگی میان ایران و تونس ، آمادگی بخش های مختلف حوزه فرهنگ در استان قفصه را برای استقبال از هنرمندان ایرانی در عرصه های تئاتر، موسیقی و سینما اعلام نمود.

‘صادق رمضانی گل افزانی’ رایزن فرهنگی کشورمان نیز در سخنانی، سینمای ایران پس از انقلاب اسلامی را سینمای خردمند و عمیق معرفی کرد.

وی همچنین بر آمادگی مؤسسات سینمایی ایران برای برگزاری کارگاههای آموزشی در زمینه های کارگردانی، نویسندگی، فیلمبرداری در تونس تاکیدکرد.

رایزن فرهنگی کشورمان اظهار امیدواری نمود که با همکاری مسوولان فرهنگی دو کشور درآینده نزدیک شاهد تولید و نمایش فیلم های مشترک بر پرده های سینمای جهان باشیم.

در هفته فیلم ایران ۱۸ فیلم از جمله فیلم دلشدگان علی حاتمی در افتتاحیه و نشانی ساخته فریدون حسن پور در اختتامیه اکران خواهد شد.

۱۵۹۲

خاورم ** ۱۲۰۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۵۷۳۷۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.