مقام سازمان ملل: ایران بازیگر کلیدی در منطقه است

به گزارش ایرنا به نقل از بخش رسانه ای سفارت ایران در سوریه، وی در دیدار با ‘محمدرضا رئوف شیبانی’ سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه تصریح کرد: نگاه تهران با ماموریت کوفی عنان فرستاده سازمان ملل برای حل بحران سوریه منطبق است .

این مقام سازمان ملل در ادامه خواستار کمک و حمایت جمهوری اسلامی ایران برای اجرای موفقیت آمیز طرح عنان و مأموریتش در سوریه شد.

مود همچنین با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت ماموریت نیروهای ناظر سازمان ملل در سوریه به ویژه در مناطق بحران زده، از همکاری های خوب دولت سوریه با گروه ناظران بین المللی در اجرای طرح عنان ابراز رضایت کرد.

شیبانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه هم ضمن تشریح مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات سوریه و تاکید بر ضرورت ثبات و امنیت در سوریه گفت که امنیت و ثبات در این کشور به مثابه امنیت و ثبات در منطقه و جهان است.

وی با اشاره به سفر عنان به تهران و مذاکراتش با مقامات جمهوری اسلامی ایران، بر حمایت تهران از طرح وی تاکید کرد و آن را یک فرصت دانست.

سفیر ایران در سوریه در این دیدار با اشاره به ربوده شدن تعدادی از شهروندان ایرانی به دست گروه های مسلح و باقی ماندن تعدادی از آنان در دست ربایندگان، کمک هیأت ناظران سازمان ملل برای آزادی باقیمانده افراد ایرانی ربوده شده را خواستار شد.

ناظران بین المللی در راستای اجرای طرح شش بندی ‘کوفی عنان’ اواخر فروردین ماه وارد سوریه شدند.

عقب نشینی نیروهای نظامی از شهرها و برقراری آتش بس، آزادی زندانیان تحولات اخیر و مذاکره دولت سوریه با مخالفان از جمله بندهای این طرح است.

در حال حاضر بیش از ۲۶۰ ناظر سازمان ملل در راستای اجرای طرح عنان در سوریه حضور دارند و قرار است تعداد آنها به ۳۰۰ نفر برسد.

خاورم**۱۴۳۶**۱۴۳۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۸۲۵۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.