مقام سوری: ۲ هزار مدرسه بر اثر اقدامات مسلحانه دچار خسارت شدند

به گزارش ایرنا، وی در نشست هماهنگی برای آماده سازی مدارس در آستانه آغاز سال تحصیلی در این کشور با اعلام این مطلب که در شماره امروز (دوشنبه) روزنامه تشرین منتشر شد، افزود که بازسازی این تعداد از مدارس نیازمند همکاری مردم و مسوولان است.

بر اساس آمارهای موجود ۲۲ هزار باب مدرسه در سوریه وجو دارد.

‘زهیر سلیمان’ مدیر موسسه چاپ کتاب های درسی در سوریه نیز در این نشست که با حضور ‘یاسر حوریه ‘ رییس دفتر آموزش عالی سوریه برگزار شد، از انتشار ۹۰ میلیون نسخه کتاب درسی برای سال تحصیلی جدید خبر داد.

سال تحصیلی جدید در سوریه از روز یکشنبه ۱۶ سپتامبر (۲۶ شهریور) آغاز می شود.

بر اساس آخرین آمارهای اعلام شده سوریه دارای حدود ۵ میلیون و۵۰۰هزار دانش اموز و نزدیک به ۳۷۰ هزار معلم و دست اندرکار امور آموزشی است.

روزنامه تشرین در خبر دیگری امروز در ارتباط با آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس در این کشور اعلام کرد گروه های مسلح حدود ۶۰میلیون لیره سوری (هر دلار برابر با ۷۰لیره) به تجهیزات و لوازم مدارس استان حلب در شمال سوریه وارد کردند.

شهر حلب دومین شهر سوریه و پایتخت اقتصادی این کشور و اطراف این شهر از ۴۵ روز پیش شاهد افزایش درگیری ها بین افراد مسلح و نیروهای سوری است.

آغاز سال تحصیلی جدید و ادامه ناآرامی ها در برخی از مناطق مرکزی و مرزی سوریه در روزهای اخیر و مشکلات ناشی از آن موجب نگرانی شمار قابل توجهی از خانواده ها در سوریه شده است.

در کنار مشکلات مزبور بر اساس اعلام روزنامه الوطن یکی دیگر از مشکلات موجود برای آغاز سال تحصیلی جدید افزایش قیمت لوازم و نوشت افزار مورد نیاز دانش آموزان در سوریه است .

این روزنامه با اعلام ‘افزایش جنون آمیز قیمت لوازم تحصیلی’ خاطر نشان کرد که تامین لوازم مورد نیاز هر دانش آموز به صورت میانگین بیش از ۳ هزار لیره هزینه دارد.

خاورم**۱۴۳۶**۱۳۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۶۴۵۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.