مقام مصری:احتمال تقلب در کمیته عالی انتخابات وجود دارد

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری ‘الیوم السابع’، محمود الخضیری پنجشنبه شب طی سخنانی در میدان التحریر قاهره، بر تلاش و پیگیری حزب ‘آزادی و عدالت’ (اخوان المسلمین) برای افشای تقلب های انتخاباتی تاکید کرد.

وی همچنین اظهار داشت: احتمال می رود کمیته عالی انتخابات با نتایج انتخابات بازی کند که در این صورت پیامد ناشی از آن سراسر مصر را شعله ور خواهد ساخت.

هشدار این مقام مصری در حالی است که کمیته عالی انتخابات روز پنجشنبه باوجود پیش بینی قبلی، اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری را تا بررسی نهایی اعتراض ستادهای انتخاباتی به هفته آینده موکول کرد.

از سوی دیگر شورای عالی نظامی حاکم بر این کشور اخیرا به دلیل نگرانی از گسترش نفوذ اخوان المسلمین که اکثریت کرسی های مجلس را در اختیار داشتند، این نهاد قانونگذاری و منتخب مردم را منحل کرد.

این شورا همچنین با توجه به احتمال اعلام پیروزی محمد مرسی نامزد اخوان المسلیمن در انتخابات میان دوره ای ریاست جمهوری، با صدور بیانیه ای موسوم به متمم قانون اساسی، اختیارات رییس جمهوری منتخب را کاهش داد.

محمد مرسی نامزد اسلام گرایان با احمد شفیق نامزد رژیم سابق و آخرین نخست وزیر دوران حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع مصر در انتخاباتی که شنبه و یکشنبه برگزارشد، به رقابت پرداخت.

۱۵۹۲

**مترجمام**۱۴۸۰**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۴۰۰۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.