مقام پارلمانی عراق خواستار بهره‌مندی کشورش از پیشرفت‌های ایران شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از اداره اخبار مجلس شورای اسلامی، همام الحمودی رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس نمایندگان عراق با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار بروجردی با اشاره به پیوندهای دیرینه ، تاریخی و مذهبی دو کشور ایران و عراق بر اهمیت توسعه و گسترش هر چه بیشتر مناسبات فی ما بین تاکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در تلاش است تا روابط خود را با مردم مسلمان عراق به بهترین نحو توسعه دهد و از هیچ اقدامی در این راه فروگذار نخواهد کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این دیدار هوش و درایت مردم عراق در اخراج نیروهای اشغالگر را ستود  از روند بازسازی این کشور و گام نهادن در مسیر توسعه سیاسی و اجتماعی علیرغم همه مشکلاتی که دولتمردان و ملت عراق با آن روبرو هستند ابراز خرسندی کرد.

نماینده بروجرد در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود عراق را همسایه ای مهم و استراتژیک برای ایران قلمداد کرد و افزود: کشور عراق از دیرباز به دلیل قرار داشتن نجف اشرف و کربلای معلی مورد احترام و توجه ایرانیان بوده و ما هر گونه تلاش در جهت بی ثباتی و ناامنی در این کشور را محکوم کرده و با آن مخالفیم.

وی با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان، بر ضرورت تقویت اتحاد و برادری میان فرد فرد مسلمانان در سرزمین های اسلامی تاکید کرد.

در ادامه این دیدار همان الحمودی رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس نمایندگان عراق با تبریک انتخاب مجدد بروجردی به سمت ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، بر آمادگی مجلس نمایندگان عراق به ویژه کمیسیون سیاست خارجی برای توسعه و گسترش مناسبات با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها تاکید کرد.

وی در ادامه با تمجید از نقش فعال ایران در کمک به بازسازی عراق، از پیشرفت ها و موفقیت های ملت ایران در عرصه های مختلف ابراز شادمانی کرد و خواستار بهره مندی کشورش از این دستاوردها شد.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس نمایندگان عراق  در پایان با تاکید بر لزوم اجرای تمامی توافقات فی ما بین، نسبت به افزایش سطح تماس ها میان مسئولان دو کشور به ویژه نمایندگان مجالس ایران و عراق ابراز امیدواری کرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.