مقاومت اجاره در مقابل کاهش قیمتها

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار مهر، گزارشها از بازار اجاره حاکی از آن است که با وجود کاهش نرخ خرید و فروش در اغلب نقاط تهران، اجاره بها تغییر بسیاری نداشته است و مالکان تمایلی به کاهش قیمتها ندارند؛ بنابراین نرخ های اجاره بها با نزدیک شدن به پایان فصل اجاره همچنان در اوج قرار دارد.

براساس گزارش اتحادیه املاک کشوری، اجاره بها در ماه های ابتدایی امسال ۴۰ درصد افزایش داشته است که کاهش این رقم به زودی امکان پذیر نیست و حتی فعالان بازار مسکن معتقدند بیش از این رقم کاهش پیدا نمی کند، بنابراین نباید مستاجران برای یافتن خانه ارزان تر، منتظر بمانند.

بیشترین افزایش اجاره بها در ۶ ماهه امسال مربوط به آپارتمانهای نوساز زیر ۴۰ متر بوده است به طوریکه به نسبت متراژ، قیمت‌های سرسام آوری برای این واحدها تعیین می گردد و اجاره بهای این آپارتمان ها بالاتر از ارزش واقعی آنها است.

اما به سبب استقبال متقاضیان به خصوص مجردها از آپارتمان‌های کوچک هم میل سازندگان به ساخت آن افزایش پیدا کرده و هم مالکان نرخ های بیشتری برای اجاره بها تعیین می کنند. در واقع بازار آشفته مسکن تنها به سود مالکانی است که با تعیین اجاره بهای سنگین، سود بسیاری را به دست می آورند.

ازسوی دیگر نوسان تازهی در بازار ارز بوجود آمده است که در صورت تدوام آن، می تواند مانند سال قبل دوباره نرخ ها را در بازار مسکن افزایش دهد و تاثیر مستقیمی را بر بازار اجاره بها بگذارد. بنابراین کنترل بازارهای سرمایه ای یکی از ابزارهای مهم برای پایین نگه داشتن اجاره بها و نرخ مسکن است.

اجاره بها آپارتمان‌های کوچک در تهران

براساس گزارش میدانی خبرنگار مهر، در خیابان شریعتی بالاتر از پلیس یک واحد ۵۵ متری و یکخوابه و نوساز، بدون پارکینگ با ۲۵ میلیون تومان رهن و ماهیانه ۵۰۰ هزار تومان، اجاره داده می گردد و واحدی دیگر با متراژ ۴۵ متر درنارمک، نوساز و یک خوابه با ۳۵ میلیون تومان رهن به اجاره می رسد.

آپارتمان دیگری با مساحت ۵۵ متر و یک خوابه با شرایط ۱۰ میلیون تومان رهن و ۶۰۰ هزار تومان، اجاره داده می گردد و در خیابان کمالی نقیبی برای آپارتمانی با همین متراژ ، ۵ میلیون تومان رهن و ۵۵۰ هزار تومان اجاره، تعیین شده است.

واحدی دیگر با همین مساحت در شهر آرا با ۶۰ میلیون تومان، رهن کامل داده می گردد و در چیتگر شمالی برای یک واحد ۵۵ متری و نوساز با پارکینگ و انباری ۳۳ میلیون تومان رهن کامل تعیین شده است.

همچنین آپارتمانی در بلوار فردوس – شقایق جنوبی به مساحت ۵۵ متر با شرایط ۵ میلیون تومان رهن و یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، اجاره داده می گردد و برای واحد دیگری در سعادت آباد با همین متراژ بدون پارکینگ ۱۰ میلیون تومان رهن و یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان اجاره دریافت می گردد.

یک واحد ۵۵ متری دیگر در خیابان کارون بالاتر از بهنود ۲۶ میلیون تومان رهن داده می گردد و در سبلان جنوبی برای واحدی ۵۴ متری و نوساز با انباری ۱۰ میلیون تومان رهن و ۶۰۰ هزار تومان اجاره تعیین شده است.

همچنین در شهران واحدی ۵۵ متری، ۴۳ میلیون تومان رهن داده می گردد در شریعتی کلیم کاشانی واحدی ۵۳ متری و یک خوابه با انباری، ۲۵ میلیون تومان رهن و ۳۰۰ هزار تومان اجاره دریافت می گردد.

آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.