مقاومت بازار ارز درهم می‌شکند

جام جم آنلاین: رییس‌کل بانک مرکزی بدون اطلاع قبلی با حضور در مرکز مبادلات ارزی از نزدیک با دست‌اندرکاران مرکز دیدار کرد و ضمن گفت و شنود با متقاضیان، فعالیت مرکز را بسیار مناسب خواند.

 محمود بهمنی با مثبت ارزیابی کردن پاسخگویی به متقاضیان مرکز بیان کرد: وجود حجم گسترده‌ای از جمعیت در این مرکز و پاسخگویی به تقاضاهای آنان به این معناست که تقاضا از روی بازار برداشته می‌شود.

وی درخصوص تاثیر مرکز مبادلات بر بازار ارز بیان کرد: بازار تا حدودی در حال مقاومت است ولی قطعاً‌ به زودی این مقاومت درهم خواهد شکست‌ چون ما با پشتوانه ارزی قوی وارد این مرکز شده‌ایم.

بهمنی با اشاره به اینکه تا چندی قبل این تقاضاها تماماً‌ بر روی بازار بود، خاطرنشان کرد: شبکه بانکی با این مرکز، بازار را سبک کرده و قرار است موارد دیگری از اختصاص ارز به این مرکز اضافه شود.

وی از ارائه ارزهای دانشجویی و بیماران با نرخ مرجع خبر داد و افزود: در صورت داشتن توان پاسخگویی، سعی می‌شود‌ کلیه تقاضاهای خرد در این مرکز متمرکز شود.

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به مدیریت تقاضاهای خرد ارزی تاکید کرد: بر این اساس، دلیلی ندارد ما شاهد افزایش قیمت ارز باشیم.

وی درباره تخصیص ارز به کالاهای واقع در اولویت‌های پنج تا ۱۰ بیان کرد:‌ این اولویت‌ها در برنامه‌های ما قرار دارد. در حال حاضر اولویت‌های سه تا پنج را در این مرکز پاسخگو هستیم و اولویت‌های یک و دو همچنان به نرخ ارز مرجع ۱۲۲۶۰ ریال پرداخت می‌شود.(ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.