مقاومت به‌عنوان یک دژ مستحکم در برابر تهدیدات اسرائیل مقاومت می‌کند/ روح، فرهنگ و قدرت مقاومت را بیش از پیش حفظ می‌کنیم

معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت:‌ مقاومت اسلامی در عراق، سوریه،‌ لبنان و فلسطین به همراه قدرت بزرگ جمهوری اسلامی ایران در منطقه، در برابر تجاوزات دنیای غرب ایستاده‌ و باید برای رویارویی با ظلم و ستم دشمنان، روح، فرهنگ و قدرت مقاومت را به عنوان یک راه صحیح و مشروع، بیش از پیش حفظ کنیم.

حجت الاسلام شیخ علی جابر معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، درباره اینکه جریان مقاومت اسلامی در ارتباط با وضعیت‌ فعلی منطقه تا چه حد توانسته موقعیت خود را تقویت کند، گفت: ما در این مرحله با مقاومت ملت‌های اسلامی در مبارزه با دنیای غرب به سرکردگی آمریکا و حکومت‌های دست‌نشانده محلی آن در همه سرزمین‌ها و فرهنگ‌های این منطقه و نیز فتنه‌گری‌ها و ایجاد بحران برای محور مقاومت به خصوص در سوریه مواجه هستیم.

وی افزود: مقاومت اسلامی در لبنان همچنان در مقابل تهدیدات صهیونیستی، به عنوان یک دژ مستحکم ایستادگی می‌کند و بعد از نقشه‌هایی که غرب سعی کرده تا در لبنان اجرا کند بازهم مقاومت از راه خود دفاع کرده است.

نماینده حزب الله لبنان در کنفرانس بین‌المللی مقاومت اسلامی تصریح کرد: قدرت مقاومت فقط نظامی نیست بلکه در همه مسائل سیاسی و فرهنگی و عرصه‌های مختلف ملت بزرگ لبنان و همچنین محور مقاومت اسلامی منطقه حضور دارد.

شیخ علی جابر با اشاره به محوریت جمهوری اسلامی ایران و نقش بزرگ آن در منطقه گفت: مقاومت اسلامی در عراق، سوریه و انقلاب های لبنان و فلسطین به همراه قدرت جمهوری اسلامی ایران در برابر تجاوزات دنیای غرب ایستاده‌ و علاوه بر این باید برای رویارویی با ظلم و ستم دشمنان، روح مقاومت و فرهنگ و قدرت مقاومت را به عنوان یک راه صحیح و مشروع، بیش از پیش حفظ کنیم و به خصوص مقاومت اسلامی در لبنان برای این منظور فعالیت گسترده‌ای را در کل سرزمین لبنان انجام می‌دهد.

معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان درباره موقعیت و نقش فعلی این جنبش اسلامی در اوضاع سیاسی کشور لبنان اظهار داشت: حزب‌الله به طبیعت خود، جزئی از مبارزه سیاسی در لبنان است و عرصه وسیع و بزرگی را در میان لبنانی‌ها به خود اختصاص داده که فقط متعلق به شیعیان نیست و توجه طوایف غیر شیعه را نیز به خود جلب کرده است.

وی افزود: حزب‌الله لبنان اولاً در وضعیت  محلی لبنان با فتنه‌گری مبارزه می‌کند و ثانیاً موسسات دولتی و به خصوص زیرساخت‌های بزرگ اجتماعی و اقتصادی را در خدمت ملت لبنان می‌خواهد و ثالثاً بر حفظ همکاری بین سه نیروی نظامی ارتش، پلیس و مقاومت به عنوان عناصر قدرت در لبنان برای مواجهه با تهدیدات صهیونیستی و همچنین ایجاد یک نیروی قوی در آینده برای رویارویی با دشمن صهیونیستی و دشمنان جدید، تاکید دارد.

نماینده حزب‌الله لبنان در کنفرانس بین‌المللی مقاومت اسلامی درباره تاثیر بیداری اسلامی بر تحت محاصره قرارگرفتن رژیم صهیونیستی و نقش مقاومت لبنان و فلسطین در زوال سریع اسرائیلی‌ها گفت: ما انشاالله به زوال اسرائیل و رژیم نامشروع آن نزدیک تر می‌شویم زیرا دشمن صهیونیستی استمرار و حیات نخواهد داشت و هم‌اکنون نیز در حال از دست دادن حیات خود است لذا جنایات این رژیم، نابودی آن را نزدیک‌‌‌‌تر می‌سازد.

شیخ جابر افزود: زوال و نابودی اسرائیل، تاکید همیشگی حضرت امام خمینی ( رضوان الله تعالی علیه) و حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) بوده و همانطور که دبیر کل حزب الله گفته اسرائیل از خانه عنکبوت نیز سست تر است.

معاون سید حسن نصرالله تصریح کرد: متاسفانه یک اسطوره خیالی در ذهن اعراب و مسلمانان وجود داشت که اسرائیل شکست‌ناپذیر است اما الحمد‌لله مقاومت اسلامی با حضور درمیدان نبرد و مواجهه با دشمن، راه جهاد و شهادت را برگزیده و ثابت کرده دشمن از خانه عنکبوت نیز سست‌تر است، زیرا عمل ما و همت مجاهدین، همگی برای رضای خداوند بزرگ صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.