مقاومت تنها راه ملت و دولت سوریه در برابر شیاطین است

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران ، حادثه تروریستی اخیر در سوریه را که منجر به کشته شدن تعدادی از مقامات عالی دولت این کشور شد، نشان دهنده عمق کینه استکبار نسبت به دولت و ملت سوریه دانست.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بارها گفته است و باز هم تکرار می کند که سوریه امروز درحال پس دادن تاوان حمایت از مظلومین، حمایت از حزب الله و حمایت از ایران اسلامی به خصوص حمایت از ایران در زمان جنگ تحمیلی را می پردازد.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: آمریکا و انگلیس، اتحادیه اروپا، ارتجاع عرب، القاعده و برخی همسایگان سوریه که خواب و خیال امپراتوری های گذشته را در سر دارند، مجموعه جنایت آفرین علیه سوریه را تشکیل می دهند.

** محکوم کردن کشتار مسلمانان در میانمار

خاتمی در بخشی از خطبه دوم نماز جمعه تهران کشتار فجیع مسلمانان در میانمار را محکوم کرد و ضمن انتقاد شدید از سخنان رییس جمهوری این کشور مبنی بر اینکه مسلمانان شهروندان میانماری محسوب نمی شوند، دولت میانمار را مسوول این کشتار وحشیانه دانست.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین از مجامع بین المللی به ویژه سازمان همکاری های اسلامی خواست تا به وظیفه خود در مقابل کشتار مسلمانان میانمار عمل کنند.

** آل سعود و آل خلیفه ساقط خواهند شد

خاتمی در خصوص اوضاع کنونی عربستان سعودی و بحرین و برخورد غیرانسانی حکومت آل سعود و آل خلیفه با مسلمانان گفت: ممکن است حکومتی با کفر باقی بماند اما با ظلم بقا نخواهد یافت.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: آل سعود، آل خلیفه و دیگر ‘آل های’ ظالم نیز سرنوشت دیگر آل های ساقط شده را پیدا خواهند کرد.

وی برخورد قهرآمیز آل سعود و آل خلیفه با مسلمانان را یک غم جانکاه توصیف کرد و گفت: کسانی که خود را خادمین حرمین شریفین می دانند، امروز کارشان آدم کشی شده است و بحرین را به یک زندان بزرگ برای کسانی تبدیل کرده اند که به دنبال حکومت دموکراسی واقعی هستند.

سیام / ۱۷۲۳*۱۵۸۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۸۷۰۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.