مقاومت در برابر جمع‌آوری کارتریج‌های تقلبی

۰۲خردادماه،

یک فعال بازار رایانه گفت: علیرغم اخطار اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق، اداره مشارکت‌ مردمی و اتحادیه صنف رایانه تهران برای جمع‌آوری کارتریج و تونر‌های تقلبی اما سودجویان بازار در برابر جمع‌آوری این کالاها مقاومت می‌کنند.
مژگان کریمی در گفت‌وگو با فارس در خصوص فروش کارتریج‌های تقلبی و تونرهای غیراورجینال دستگاه‌های فتوکپی در بازار و تاثیر برخوردها و بازرسی‌ها در کاهش این پدیده، اظهار داشت: چند سالی است که مسئولان و فعالان بازار در خصوص ورود کالاهای تقلبی به بازار رایانه و IT اخطار می‌دهند و اخطار می کنند که مصرف‌کنندگان تحت عنوان نام‌ها و برندهای بزرگ قرار نگیرند.
وی ادامه داد: این محصولات با جعل اسم در چین تولید و جعبه و کارتن آنها در ایران تولید می‌شود و به عنوان محصول اورجینال در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرند که خاطیان اغلب هم از برندهای بزرگ برای فریب مصرف‌کننده استفاده می‌کنند.
کریمی افزود: علاوه بسته‌بندی متقبلانه، بعضا هولوگرام نیز روی این محصولات چسبانده می‌شود.
این فعال بازار رایانه خاطر نشان کرد: افزایش تقلب و جعل در بازار کارتریج سبب شده تا اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران (اتحادیه رایانه داده‌ورزی و ماشین‌های اداری تهران) برخورد جدی با این مساله را تحت عنوان بخشنامه‌ای به تمام تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و فروشندگان مواد مصرفی ماشین‌های فتوکپی و چاپگر ابلاغ کند.
این واردکننده رسمی کارتریج و تونر ادامه داد: در این بخشنامه صراحتاً عنوان شده در صورت بازرسی‌های نامشهود و اعلام گزارش‌های مردمی مبنی بر تقلبی بودن کالا، واحد صنفی پلمپ و پروانه کسب باطل می گردد و اشخاص حقیقی و حقوقی خاطی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
وی ادامه داد: اگرچه در رابطه با جمع‌آوری این محصولات، اخطارهای متعددی از سوی اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق، اداره مشارکت‌های مردمی (۱۲۴) و اتحادیه صنف رایانه تهران به توزیع‌کنندگان داده شده؛‌ اما به سبب سود و بسیار این کالاها همچنان شاهد وجود این پدیده در بازار و مقاومت بازار در مقابل جمع‌آوری این محصولات هستیم.
این واردکننده رسمی کارتریج‌ در خصوص روش تشخیص کارتریج‌های اصل و تقلبی تصریح کرد: اغلب کارتریج‌های تقلبی از مارک‌های شناخته شده در بازار استفاده می‌کنند و متخلفان کمتر به دنبال برندهای تازه و تازه می باشند.
وی گفت: علاوه بر این تعدادی از کارتریج‌های اصل موجود در بازار که به صورت معتبر و قانونی وارد شده‌اند دارای نشان شبنم می باشند. پس از آن تهیه از فروشگاه‌های معتبر راه‌ مناسبی برای تهیه کارتریج‌ غیر تقلبی است.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.