مقاومت رمز پیروزی لبنان و الگویی برای جهان اسلام است

دبیر سیاست خارجی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: مقاومت در برابر ظلم همواره رمز پیروزی مسلمانان است و پیروزی جنگ ۳۳ روزه لبنان و مقاومت در برابر اسرائیل الگویی برای تمام جهان است.

فرهاد نظریان دبیر سیاست خارجی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به روز مقاومت اسلامی و پیروزی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه گفت: نیروی هر چند کوچک حزب الله لبنان پیروزی بزرگی در برابر رژیم صهیونیستی کسب کرد و این پیروزی ناشی از تفکر عمیق و اعتقادات آنها بود.

وی افزود: در تمامی جهان انقلاب‌هایی رخ داده  اما به خاطر نبود استقامت به شکست منجر شده ولی باید توجه داشت استقامت رمز پیروزی لبنان بر رژیم غاصب اسرائیل بود.

نظریان با بیان اینکه باید بر اتفاقات جنگ ۳۳ روزه واکاوای دوباره‌ای داشت، تصریح کرد: جنگ لبنان نقشه جامع آمریکا، صهیونیست، و انگلیس بوده که علیه لبنان طراحی کرده بودند؛ اما حزب الله لبنان با مایه‌های عمیق تفکر شیعی و حمایت از مظلومان وارد میدان مبارزه با رژیم صهیونیستی شد و به دلیل همین تفکر بود که به پیروزی دست یافت.

وی اظهار داشت: باید یک روایت فتحی از این جنگ ۳۳ روزه ساخته شود و به تمام کشورهایی که بیداری اسلامی را در سیاست خود قرار داده‌اند توزیع کنند و مشاهده کنند که مقاومت در جهان اسلام همواره پیروز بوده و این پیروزی الگویی برای تمام جهان اسلام است.

دبیر سیاست خارجی بسیج دانشگاه علامه طباطبایی خاطر نشان کرد: نقش ایران در صدور فرهنگ مقاومت بسیار بزرگ بوده و ایران به عنوان سردمدار محور مقاومت محسوب می‌شود چرا که جنگ علیه طاغوت و ۸ سال دفاع مقدس در مقابل رژیم بعثی عراق، الگویی برای همه مسلمانان جهان اسلام است.

انتهای پیام/س۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.