مقاومت طلا در برابر افزایش

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا:قیمت جهانی طلا که با افزایش احتمال سیاست‌های محرکی فدرال رزرو افزایش یافته بود، با مقاومت در برابر این افزایش اندکی کاهش یافت و به ۱۲۸۸٫۳۸ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش ممتاز به نقل از رویترز، قیمت طلا در بازارهای جهانی پس از ۳ روز افزایش، روند نزولی به خود گرفته است اما به سبب تقویت احتمال ادامه سیاست‌های محرکی فدرال رزرو در نزدیکی ۱۳۰۰ دلار باقی مانده است.

بر اساس این گزارش، هر اونس طلا با ۱٫۸۰ دلار کاهش به ۱۲۸۸٫۳۸ دلار در هر اونس رسیده است. قیمت طلا در ۳ جلسه قبل با پیش‌بینی اینکه نامزد تازه ریاست بانک مرکزی آمریکا به خرید ماهانه اوراق قرضه ۸۵ میلیارد دلاری این بانک ادامه خواهد داد، حدود ۲ درصد افزایش یافته بود.

یک تحلیلگر بازار طلا در این‌باره گفت: من فکر می‌کنم که بازارها بر اساس نامزدی یلن و اجرای برنامه تعدیلی فدرال رزرو در سال آینده قیمت گذاری کرده‌اند.

وی افزود: ما فکر می کنیم، تازمانیکه قیمت اونس جهانی کمتر از ۱۳۰۰ دلار است، طلا روند منفی دارد. زمانی دیدگاه ما تغییر می‌کند که قیمت ها از این سطح بالاتر رود.

قیمت جهانی طلا در سال جاری میلادی در اثر نگرانی از کاهش خرید اوراق قرضه توسط بانک مرکزی آمریکا حدود ۲۵ درصد کاهش یافت.

هفته قبل، یلن، رئیس آینده فدرال رزرو، روشن ساخت که وی به سیاست‌های محرکی فدرال رزرو تا زمانی‌که مقامات از ترمیم اقتصادی پایدار اطمینان یابند، ادامه خواهد داد.

اما پس از افزایش قیمت‌ها ناشی از این اظهارات، قیمت طلا کاهش یافت و در حدود ۱۲۹۰ دلار مقاومت کرد.

فیلیپ فیوچر گفت: از نظر فنی، احتمالا قیمت طلا در ۱۲۹۵ تا ۱۳۰۰ دلار مقاومت شدیدی در برابر افزایش نشان دهد.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سفته‌بازان برای سومین هفته متوالی، سرمایه‌های خود را از طلا خارج کردند. حجم این کاهش در چنین مدت زمانی از ماه مارس تاکنون بزرگ‌ترین حجم بوده است.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.