مقایسه آیفون ۵S و گلکسی اس ۵

گردآوری توسط گروه فناوری اطلاعات ممتاز نیوز

 

سایت خبری ممتاز: سامسونگ آخرین گوشی خود با نام گلکسی S5 را برای مقابله با آیفون ۵s است روانه بازار کرد. صفحه نمایش این گوشی‌هوشمند نسبت به گلکسی اس۴ با کیفیت‌تر و بزرگتر شده، اعمال حرکتی دستگاه سریع‌تر شده و بالاخره با دوربینی بهتر، همراه شده است.

برای آشنایی بهتر شما خوانندگان درمطلب ذیل بطور خلاصه به تفاوت این دوگوشی می پردازیم.

صفحه نمایش گلکسی و آیفون

یکی از تفاوت‌های اصلی این دو گوشی صفحه نمایش است. گلکسی S5 صفحه نمایشی به اندازه ۵٫۱ اینچ دارد که می‌تواند رزلوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ را همراه با ۵۴۱ پیکسل بر اینچ عرضه کند. آیفون ۵s از صفحه نمایش ۴ اینچی با رزولوشن ۶۴۰×۱۱۳۶ بهره می‌برد که دارای ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ است.

 هر دو دستگاه آیفون ۵s و گلکسی S5 دارای تراکم پیکسل بسیار بالایی هستند و عکس‌ها و ویدیو‌ها در هر دو دستگاه بسیار عالی به نظر می‌رسند. تنها انتخاب بین صفحه نمایش بزرگتر گلکسی S5 است که ممکن است برای در دست گرفتن یا در جیب گذاشتن شما کمی بزرگ باشد، یا اینکه بخواهید گزینه مناسب‌تر آیفون ۵s را انتخاب کنید.

 مقایسه دوربین گلکسی s5

دوربین در اس ۵ نسبت به اس ۴ بسیار بهبود پیدا کرده و سنسور دوربین گلکسی S5 به ۱۶ مگاپیکسل مجهز شده است. آیفون ۵s از سنسور دوربین ۸ مگاپیکسل بهره می‌برد،  آیفون ۵s هنوز یکی از بهترین‌ها در زمینه دوربین بین گوشی‌های هوشمند است، اما باید اقرار کنیم که در این دسته سامسونگ توانسته اپل را پشت سر بگذارد.

کیفیت ساخت

سامسونگ بار دیگر از پلاستیک در ساخت این گوشی استفاده کرده است، در حالی که آیفون ۵s از پوشش زیبای آلومینیوم در هر دوطرف و کناره‌ها استفاده می‌کند، این باعث شده که آیفون ۵s یکی از زیبا‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار شود.

 جمع بندی

اگرچه گوشی Samsung Galaxy S5  با دوام تر و هوشمند تر از مدل های سال گذشته این شرکت می باشد اما با این وجود همچنان گوشی  I Phone 5s نسبت به آن دارای برتری می باشد زیرا علاوه بر تمام ویژگی های مدل سامسونگ ، از نظر اندازه کوچک تر بوده و دارای تکنولوژی بالاتری است.

گوشی S5  ضد آب بوده و بدنه پشتی ان از جنش پلاستیک است.گوشی  IPhone 5s  قطری معادل ۴ اینچ داشته و در مقایسه با گوشی های اندروید ۵ اینچی نازک تر است و این موضوع باعث تا  I Phone  کمتر از دست سر بخورد.

 

 نجمه اصولی


آخرین اخبار
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.