مقایسه فنی اسمارتفون سامسونگ اودیسه با لومیا ۹۲۰

۰۱م آذر ،

کدامیک بهترین اسمارتفون مبتنی بر ویندوز فون ۸ است؟ لومیا ۹۲۰ یا سامسونگ اودیسه؟

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران اسمارتفون های مبتنی بر ویندوز ۸ کم کم در بازار خود را نشان داده و سامسونگ، اچ تی سی و نوکیا بهترین های خود را برای اولین بار عرضه کرده اند.سامسونگ در ماه اکتبر امسال اولین اسمارتفون ویندوز فون ۸ را (ATIV S) عرضه کرد و حالا مدل موسوم به سامسونگ اودیسه (ATIV Odyssey) را راهی بازار خواهد کرد و این در حالی است که هفته قبل نوکیا لومیای ۹۲۰  وارد فروشگاهها شد.

پردازنده:

اودیسه سامسونگ پردازنده دوآل کور Snapdragon S4 داشته که ۱٫۵ گیگاهرتز سرعت دارد. اما لومیای نوکیا ۱٫۵ گیگاهرتز دوآل کور از نوع Snapdragon Qualcomm S4 است که در حال حاضر نوع Qualcomm بهترین پرفورمنس بازار را در اختیار دارد.

نمایشگر:

اودیسه ۴٫۸ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ است و لومیا ۴٫۵ اینچی با فن آوری Puremotion  اچ دی بوده که ۱۲۸۰ در ۷۶۸ رزولوشن دارد.لومیا ۳۳۲ppi   بوده و اودیسه سامسونگ ۳۰۶ppi تعریف شده است.

ابعاد و وزن:

ابعاد لومیای نوکیا ۱۲٫۹ در ۷٫۱ در ۱٫۰۶ میلیمتر بوده و ۱۸۴ گرم وزن دارد. اودیسه ۱۳۷ در ۷۰ در ۸٫۷ میلیمتر بوده و ۱۳۵ گرم وزن دارد.

حافظه:

لومیای ۹۲۰ معادل ۳۲ گیگ حافظه داخلی داشته و میکرو اس دی نیز برای اضافه کردن حافظه برای آن تعبیه شده است. اودیسه نیز ۱۶ گیگ حافظه داخلی داشته و میکرو اس دی به آن می خورد. در ضمن هر دو یک گیگ رم دارند.

دوربین:

اودیسه ۸ مگاپیکسل دوربین داشته  و اتوفوکوس همراه با فلش ال ای دی دارد. دوربین جلو نیز دارد.لومیا نیز دوربین اصلی اش ۸٫۷ مگاپیکسلی بوده (۳۵۵۲ در ۲۴۴۸ پیکسل) . فلش ال ای دی داشته . اتوفوکوس هم دارد. دوربین جلوی لومیا نیز ۱٫۳ مگاپیکسلی بوده و ۱۲۸۰ در ۹۶۰ پیکسل است.

نرم افزار:

هر دو ویندوز فون ۸ دارند.

باطری:

لومیا با داشتن باطری ۲۰۰۰mAh 17 ساعت جواب داده و هنگام مکالمه روی ۲g و ۳g تا ۱۰ ساعت جواب می دهد. باطری اودیسه ۲۳۰۰mAh است ولی میزان مکالمه مشخص نشده است.

قیمت لومیا ۸۰۰ دلار است و اودیسه هنوز معلوم نیست


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.