مقایسه کیفیت دوربین آیفون ۵ با ۵D Mark III کانن

طبق عادت مرسوم سال‌های گذشته این‌بار نیز باعرضه آیفون جدید موسوم به آیفون ۵، بسیاری از پایگاه‌های اینترنتی و همچنین کاربران حرفه‌ای این رده از محصولات، اقدام به انتشار تصاویر مقایسه‌ای میان کیفیت خروجی دوربین آیفون جدید و نسل‌های پیشین این تلفن همراه و حتی سایر تلفن‌های همراه مانند Galaxy S III کردند.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از سریر سرویس، موضوعی که با انتشار تصاویری از مقایسه کیفیت دوربین آیفون ۵، با دوربین حرفه‌ای کانون یعنی ۵D Mark III، رنگ و بوی دیگری را به‌خود گرفت و به‌نوعی سطح انتظار کاربران از نسل‌های بعدی این تلفن را به‌نمایش گذاشت.

دوربین آیفون ۵ اگرچه به لحاظ ساختاری و تعداد پیکسل تفاوتی نسبت به آیفون ۴S نکرده است، اما همچنان یکی از بهترین دوربین‌های به‌کار رفته در تلفن‌های همراه موجود در بازار است.

دوربینی که اگرچه به‌راحتی می‌تواند جایگزین انواع دوربین‌های سبک و آماتور شود، اما مقایسه تصاویر حاصل از آن با تصاویر ثبت شده توسط ۵D Mark III، به‌خوبی نشان داد که به‌هیچ عنوان در حد و اندازه‌های یک دوربین حرفه‌ای نیست که البته با قیمتی یک پنجم قیمت دوربین مذکور(۳۴۹۹ دلار)، توقعی جز این نیز نمی‌رود.

اما به‌هر ترتیب خلاقیت این کاربر اینترنتی نشان می‌دهد که به‌ آرامی این توقع در میان کاربران در حال گسترش بوده و در آینده‌ای نه‌چندان دور انتظار خواهند داشت تا دوربین‌های تلفن‌های همراهشان مانند دوربین‌های تمام فریم(Full-Frame) حرفه‌ای ۲۲٫۳ مگاپیکسلی تصاویری خارق‌العاده ثبت کنند.

 آیفون ۵

۵D Mark III

خبر های مرتبط:

  1. EOS 5D Mark III؛ مدل جدید دوربین حرفه‌ای Canon
  2. مشکل جدید آیفون ۴؛ در دوربین ۵ مگاپیکسلی
  3. EOS 6D؛ کوچکترین، سبک ترین و ارزان ترین دوربین عکاسی کانن

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.