مقتدی صدر:کابینه را می خواهیم،مالکی را نه

رهبران جریان صدر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که گروه‌های عراقی شرکت کننده در نشست اربیل ـ نجف سعی دارند که نخست‌وزیر را عوض کنند و تصمیمی برای تغییر دولت عراق ندارند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری “سومریه نیوز” عراق، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ما و شرکای سیاسی‌مان که در نشست اربیل ـ نجف شرکت کردیم تاکیدمان براین است که نوری المالکی نخست وزیر عراق باید تغییر کند و تغییر کابینه عراق در دستور کار گروه‌های سیاسی عراق نیست.
وی در این بیانیه آورده است: به خاطر ملت مظلوم عراق و اینکه تمامی عراقی‌ها از تصمیمات اتخاذ شده توسط گروه‌های سیاسی کشور اطمینان حاصل کنند، رهبران سیاسی عراق در نشست‌های اخیر خود بر اینکه فردی از ائتلاف ملی حاکم جانشین نوری المالکی شود تاکید دارند.
صدر در پاسخ به یکی از هواداران خود نیز گفت: مواضع من در خصوص برکناری المالکی از سمت خود همانند مواضع ائمه در برابر ظلم است.
وی این سخنان را در واکنش به اتهامات مطرح شده از برخی مقامات ائتلاف ملی عراق مبنی بر اینکه مقتدی صدر باعث دو دستگی در میان شیعیان عراق شده است ایراد کرد.
وی در پاسخ به این هوادار خود گفت: به شیعیانی که مرا به ایجاد دو دستگی در میان صف شیعیان عراق متهم می‌کنند، اعلام می‌کنم که منتظر باشید تا در آینده حجم توطئه‌ها علیه عراق را مشاهده کند.
 من در مواضع خود در قبال نخست وزیر عراق ائمه را الگوی خود قرار داده‌ام چرا که ائمه نیز همواره در مقابل ظلم ایستادگی کردند.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.