مقررات ساخت و ساز در باغات

یکشنبه ۱۴ آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

به گزارش تفسیری نوساز به نقل از سرویس«شهری» ایسنا، مجید پاکساز با بیان این مطلب گفت: شورای شهر تهران با دغدغه خاصی که داشت به بحث‌های مختلف طرح تفصیلی ورود پیدا نمود و ساعت‌ها کار مدیریتی بر روی ضوابط آن انجام شد تا طرحی تهیه شود که به جنبه های مختلف اجتماعی، شهرسازی و …پرداخته باشد.

وی با تاکید بر اینکه شورای شهر همواره نقش حمایتی و مثبتی از طرح تفصیلی داشته است افزود :شورای شهر از ابتدای تهیه طرح های توسعه شهری در کنار شهرداری تهران بود و با نگاه کارشناسانه آنها را نقد و بررسی می نمود.

پاکساز با اشاره به تاکید شورای شهر بر حفظ بیشتر باغات شهر تهران اظهارکرد: شورای شهر قرار است طرحی در تکمیل مصوبه باغات ارائه کند تا براساس آن درصورتی که مجوز ساخت در باغی با سطح اشغال ۳۰درصد صادر شد تا وقتی که ۷۰درصد باقیمانده به باغ تبدیل نشود پایان کار ساختمانی صادر نشود.

وی با تاکید بر اینکه به لحاظ فضای سبز و حفظ باغات در طرح تفصیلی تدابیر لازم اندیشیده شده است اضافه نمود: هر طرحی که از سوی شورای شهر ارائه شود در جهت ارتقا ضوابط است و به طور حتم مورد حمایت و استقبال قرار می گیرد.

پاکساز تصریح نمود: ضوابط باغ مسکونی بر اساس دستور العمل ماده ۱۴ است و آنچه که ملاک عمل شهرداری بوده همان دستور العمل ماده ۱۴ است که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده که بر اساس این دستور العمل ساخت وساز در پهنه باغات با حداکثر ۳۰ درصد ساخت و ساز و ۷۰ درصد فضای باز و سبز دیده شده است.

وی با بیان اینکه ضوابط طرح تفصیلی در حفظ باغات مغایرتی با قانون ندارد اظهارکرد: بسترهایی در این زمینه فراهم شده تا این دستور العمل ارتقا یابد.

پاکساز ادامه داد: باغات به دو دسته پیوسته و ناپیوسته تقسیم‌بندی می‌شود که در اراضی بزرگ این امکان فراهم شده که مالکان بتوانند ۳۰ درصد به ساخت وساز پرداخته و ۷۰ درصد را به شهرداری برای احداث پارک و فضای خدماتی واگذار نمایند.

وی اضافه نمود: طرح تفصیلی تاکید دارد که ۷۰ درصد از باغات به بوستان تبدیل شود و اگر باغی وجودد دارد تنها ۳۰ درصد زیر سطح اشغال رود و تراکمش هم از پهنه تبعیت کند.

پاکساز در ادامه خاطرنشان نمود: بر اساس طرح شورای شهر ،شهرداری باید به کسانی که مجوز باغ مسکونی دارند درصورتی پایان کار ارائه دهد که ۷۰درصد باغ را احیا و حفظ نموده باشند و تا وقتی که ۷۰ درصد احیا نشود پایان کار ساختمانی صادر نشود.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.