مقصرترین عضو بدن وقتی تصمیم اشتباه می گیرد!

فروردین ۱۴۰۳

دانشمندان بر اساس تازهترین تحقیقات خود دریافته اند که علاوه بر مغز اعضای دیگر بدن هم در بروز تصمیمات اشتباه توسط فرد نقش مهمی بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ پژوهشگران با مطالعه بر روی گروه های داوطلبین و بررسی شیوه ، زمان و نوع تصمیم گیری آنها برای موضوعات مختلف دریافته اند که عوامل بسیاری در بروز تصمیم درست و یا اشتباه تأثیر گذار است.

گفتنی است گرما، وزن و گرسنگی از جمله مهم ترین عواملی می باشند که زمینه ساز تصمیمات اشتباه توسط فرد می باشند به طور معمول وقتی فرد گرسنه است یا دچار گرمازدگی شده است عجولانه و بدون فکر تصمیم می گیرد که می تواند سبب مشکلات آتی برای او گردد.

بررسی ها نشان می دهند اشخاص و به ویژه مدیران بهتر است انجام تصمیم گیری را به بعد از ساعت غذا خوردن مأکول کنند تا گرسنگی عاملی برای تصمیم گیری اشتباه در آنها نشود، همچنین علاوه بر عوامل جسمی خشم، عصبانیت، افسردگی و بیماری هم می تواند بر تصمیم گیری درست فرد تأثیر بگذارد.

توصیه می گردد تا مدیران برای انجام تصمیم گیری بعد از خوردن غذا سعی کنند غذایی ساده، دیرهضم، فاقد چربی را انتخاب کنند تا مشکلات گوارشی مانع تصمیم گیری و اجرای موفق جلسات آتی آنها نشود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.