مقصر تمام تصادفات جاده ای کشور مشخص شد!

۱۶م اسفند ،

یک کامیون چینی خواسته یا ناخواسته مقصر تمام تصادفات جاده ای کشور لقب گرفته است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو به نقل از موج، دو سال از زمانی که کامیون «هوو» به نقل محافل خبری تبدیل شده بود می گذرد و در این مدت شرکت واردکننده این محصول در اقداماتی قابل تحسین(به دور از هر گونه تعریف و تمجید بی جا) و در چندین مرحله فراخوان برای دارندگان این محصول، سیستم ترمز هووهای وارداتی را مورد بازبینی قرار داد و آن را به روز کرد.

در این مدت نیز(دو سال قبل) اتفاق ای برای محصولات «هوو» که مشکل تصادف به سیستم ترمز آن بازگردد ثبت نشده است و این نشان می دهد که مسئولان ایران خودرودیزل و گواه در آزمون سخت فراخوان «هوو» و بازبینی و روزآمد کردن سیستم ترمز این کامیون ها موفق عمل کرده اند.
حال بی انصافی است که بعضی از رسانه های داخلی بدون در نظر گرفتن واقعیات و برای جذاب تر شدن خبرها خود، تصادفات جاده ای که یک طرف آن کامیون «هوو» و البته مقصر هم نیست، با تیترهای جنجالی خود مقصر جلوه دهند.
به این خبر که چند روز پیش بر روی خروجی یکی از خبرگزاری ها رفت توجه کنید:

«حادثه های هوو پایانی ندارد
رئیس پلیس راه استان زنجان از برخورد یک دستگاه کامیون هوو و یک دستگاه کامیون ولوو در کیلومتر ۳۰ اتوبان زنجان – قزوین خبر داد.
عبدالعلی رشتیانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه تصادف مذکور سبب مرگ فردی ۲۴ ساله به نام «ب- ز» شده است، اضافه کرد: سبب اتفاق مذکور عدم توجه به جلو از سوی راننده ولوو اعلام شده است.»

براساس این گزارش در جائیکه سبب اتفاق عدم توجه به جلو از سوی راننده ولوو اعلام می گردد چرا باید با تیترهای این چنینی نه راننده بلکه کامیون «هوو» را مقصر جلوه داد!
امید داریم که این تیتر و تیترهایی از این دست که طی یکسال قبل شاهد آن هستیم سهوی بوده باشد چراکه مردم بهترین ناظران و داوران بوده و می باشند و نباید فهم و درک آنها را زیر سئوال برد و از همه مهمتر نباید با درج خبرها غیر واقعی و یا بعضا خبرهای ضد و نقیض ذهن و فکر آنان را به چالش کشید.
جالب است بدانیم براساس اطلاعاتی که از پلیس راهور بدست آمده است هم اکنون محصول «هوو» در رده پنجم تصادفات کشنده های کشور قرار دارد.
در پایان یادآور می گردد اینکه یک محصول وارداتی یا مونتاژ شده در داخل کشور دچار مشکل است و باید خاطیان را جریمه و مورد بازخواست قرار داد جای هیچ شک و تردیدی ندارد اما اینکه واقعیت را آنچه خود دوست داریم بیان کنیم جفای در حق خودمان است.

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.