مقیمی: قانون بهبود مستمر فضای کسب‌وکار اجرایی شود

نوشته شده در تاریخ ۰۱/آذر/ – ۱۱:۲۸ و در سرویس اخبار اقتصادی ممتاز نیوز

آسیب شناسی رتبه کسب‌وکار ایران/

خبرگزاری : رئیس کانون زنان بازرگان ایران از دولت خواست قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار را به طور دقیق اجرایی کند.

سیده فاطمه‌ مقیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه دادن فضای فعالیت بیشتر به فعالان اقتصادی و به ویژه فعالان بخش‌خصوصی می‌تواند شاخص‌های کسب‌وکار ایران را ارتقا دهد، افزود: اجرای درست قانون بهبود مستمر فضای کسب‌وکار می‌تواند به ایجاد فضا و رقابت سالم در این زمینه کمک کند، اما متاسفانه آیین‌نامه‌های این قانون همچنان اجرایی نمی‌شوند.

وی تصریح کرد:‌ در نوامبر سال جاری تحقیقی در دانشگاه آکسفورد انجام شد که نشان می‌داد ایران در میان ۱۴۲ کشور رتبه ۱۰۷ شاخص کسب‌وکار، رتبه ۱۱۴ اقتصاد، رتبه ۹۳ کارآفرینی، رتبه ۱۲۰ اداره کشور و رتبه ۶۷ سلامتی را دارد.

مقیمی ادامه داد: این در حالی است که در سال ۲۰۰۹ شاخص کسب‌وکار کشور رتبه ۹۳، در سال ۲۰۱۰ رتبه ۹۲، در سال ۲۰۱۱ رتبه ۹۰، در سال ۲۰۱۲ رتبه ۱۰۲ و در سال ۲۰۲۴ رتبه ۱۰۱ بود که بر این اساس جایگاه ایران از سال ۲۰۰۹ با ۱۴ پله نزول همراه بود.

نماینده اتاق بازرگانی ایران و تهران که در تهیه گزارش شاخص کسب‌وکار بانک جهانی همکاری داشته‌است، اظهار کرد:‌ در حال‌ حاضر ۸۵ درصد اقتصاد ایران دولتی است و اگر بخواهیم اصل ۴۴ یه طور کامل عملیاتی شود،‌ باید زیرساخت‌های آن را با سرعت فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید محیط کسب‌وکار تلطیف شود تا بتوانیم در گزارش سال آینده بانک جهانی از شاخص‌های کسب‌وکار رتبه بهتری را به خود اختصاص دهیم، چرا که ایران شایستگی کسب رتبه بهتر از ۱۳۰ که امسال نصیبش شده را دارد.

انتهای‌پیام/

سلطانی: بهبود فضای کسب‌وکار نیازمند تغییر و اصلاح قوانین کشور است

خبرگزاری آنا – اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.