مکه رنگ و بوی ایرانی می گیرد

جام جم آنلاین: تعداد زائرانی که تاکنون از شهر پیامبر به سمت مکه مکرمه عزیمت کرده اند، به حدود ۱۰ هزار نفر رسید.

به گزارش خبرنگار اعزامی جام جم، رییس ستاد مدینه سازمان حج و زیارت گفت: روند عزیمت زائران مدینه النبی از این شهر که از روز سه شنبه هفته گذشته آغاز شده بود تا آخرین لحظات شب گذشته به تعداد ۹۱۴۳ نفر رسید و مجاوران حرم نبوی با چشمانی اشکبار ناشی از دوری از پیامبر رحمت به سوی مکه مکرمه حرکت کردند تا با رسیدن به مسجد «شجره»، پس از محرم شدن به سوی حرم امن الهی رهسپار شوند.

نصرالله فرهمند افزود: تا آخرین ساعات شب گذشته تعداد زائران وارد شده به مدینه منوره به عدد ۲۵۲۲۸ نفر رسید که از این تعداد زائر، اکنون ۱۶۰۸۵ نفر در مدینه منوره حضور دارند.

این در حالی است که سه شنبه هفته گذشته نخستین زائران ایرانی مدینه بعد، به طور مستقیم وارد «جده» شده و پس از احرام در میقات «جحفه» وارد مکه مکرمه شدند.

همچنین در همان روز نخستین کاروان ایرانیان مدینه اول پس از احرام در مسجد «شجره»، مدینه منوره را به سوی مکه مکرمه ترک کرد. اعزام زائران ایرانی به مکه، امسال بسیار زودتر از سال‌های گذشته آغاز شده است.

شایان ذکر است که امسال ۴۴۰ کاروان حج تمتع از ایران به عربستان عزیمت می‌کنند که ۲۱۶ کاروان مدینه بعد و ۲۲۴ کاروان مدینه قبل خواهند بود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.