ملاقات دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان با سفیر ایران

۲۸خردادماه،

شیخ بلال سعید شعبان، دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت با غضنفر رکن‌آبادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران ملاقات و ضمن تبریک پیروزی دکتر حسن روحانی در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، دربارهٔ تحولات منطقه و لبنان گفت‌وگو کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجیممتازنیوز، شیخ بلال سعید شعبان پیروزی دکتر روحانی در این انتخابات را فرصت مناسبی برای گشوده شدن فضای تازه منطقه‌یی و جهانی برای جمهوری اسلامی ایران ارزیابی کرد و با اشاره به بروز فتنه‌های مذهبی در منطقه ابراز امیدواری کرد این فضای تازه سبب تقویت وحدت ملت‌های منطقه و دور ساختن اختلافات مذهبی شود.

دبیرکل جنبش توحید اسلامی شرایط منطقه را بسیار حساس و دقیق ارزیابی کرد و با تأکید بر نقش والای جمهوری اسلامی ایران در حل مشکلات منطقه اظهار کرد: تعامل گسترده‌تر دیگر کشورهای منطقه با جمهوری اسلامی ایران می‌تواند تأثیر به‌سزایی در بهبود شرایط منطقه داشته باشد.

غضنفر رکن‌آبادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: الطاف خفیه‌الهی همواره شامل حال ملت ایران بوده و جمهوری اسلامی ایران با حفظ پایبندی به اصول و ارزش‌های خود، مرحله تازهی را در تعامل با صحنه منطقه‌یی و بین‌المللی آغاز خواهد کرد.

او با تشریح توطئه‌های دشمنان در ایجاد فتنه‌های مذهبی و طایفه‌یی در منطقه و در لبنان، بر حفظ وحدت و یکپارچگی ملت‌ها تأکید ورزید و اظهار کرد: علما و شخصیت‌های دینی نقش والایی در تقویت روحیه وحدت میان ملت‌ها داشته و وظیفه خطیری در این راستا برعهده دارند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.