ملاقات رییس گروه دوستی پارلمانی کره‌جنوبی و ایران با رییس مجلس شورای اسلامی

۰۵خردادماه،

لی‌سانگ مین رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری کره و جمهوری اسلامی ایران امروز با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش حوزه پارلمانممتازنیوز، علی لاریجانی در ابتدای این دیدار با تاکید بر اهمیت توسعه و گسترش همکاری‌های فی‌مابین در عرصه‌های مختلف بویژه روابط پارلمانی گفت: ایران و کره‌جنوبی روابطی تاریخی و ریشه‌دار در تعامل با یکدیگر داشته و مجلس شورای اسلامی از هر اقدامی برای توسعه روابط فی‌مابین بویژه در عرصه‌های تجاری، اقتصادی و فناوری حمایت می‌کند.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تحریم‌های قدرت‌های جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران افزود: روند گسترش همکاری‌های دو کشور ایران و کره‌جنوبی باید در سایه سیاست‌های قدرت‌های جهانی محدود شود.

وی با بیان این‌که «برنامه هسته‌یی ایران صلح‌آمیز بوده و تمام گزارشات آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌یی بر آن صحه می‌گذارد» اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران مخالف هرگونه اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی است و امروز قدرت‌های جهانی در مساله هسته‌یی ایران به نوعی بهانه‌جویی می‌کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار با اشاره به تنش‌های کنونی در شبه جزیره کره، ابراز امیدواری کرد اختلافات موجود به صورت مسالمت‌آمیز و از طریق گفت‌وگو حل شود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نیز آمادگی کمک به دو کشور جهت حل مشکلات پیش آمده را دارد.

رییس گروه دوستی کره‌جنوبی و ایران نیز در این دیدار با اشاره به سابقه طولانی روابط فرهنگی، تجاری و اقتصادی میان دو کشور کره‌جنوبی و ایران گفت: با توجه به پیشرفت‌هایی که کره‌جنوبی و ایران در تکنولوژی‌های نوین داشته‌اند ظرفیت‌های فراوانی برای بسط و گسترش روابط صنعتی و تجاری فی‌مابین فراهم شده است.

لی‌سانگ مین در ادامه گزارشی درخصوص مسائل منطقه و وضعیت کنونی شبه جزیره کنون ارائه کرده و در این خصوص با لاریجانی گفت‌وگو و مذاکره کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.