ملاقات صالحی با وزیر خارجه انگلیس به درخواست طرف انگلیسی بود

به گزارش خبرگزاری مهر، اولین جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پس از انتخابات اعضای هیئت رئیسه امروز با حضور عراقچی معاون وزارت خارجه و عضو تیم مذاکره کننده هسته ای نشست مسکو برگزار شد.

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون درباره این جلسه گفت: عراقچی تحلیل جامعی از روند مذاکرات از گذشته تا نشست مسکو ارائه کرد و گفت که مذاکرات در نشست مسکو به سطح اصلی و واقعی خود رسید و پیشنهادهای طرفین شفاف و روشن مطرح شد.

در این نشست جمهوری اسلامی پیشنهاد ۵ مرحله ای خود را مطرح کرد که در برگیرنده حق مسلم فناوری هسته ای و غنی سازی ایران، ادامه همکاری جمهوری اسلامی در قالب ان پی تی، مذاکره در مورد غنی سازی ۲۰ درصد در مقابل لغو تمامی تحریم ها، همکاری هسته ای در مقابل همکاری هسته ای و ادامه گفتگوها در مورد امور غیر هسته ای بود.

عراقچی اظهار داشت: شفافیت، جدیت و عزم طرف ایرانی در مذاکرات از جمله دستاوردهای نشست مسکو بود.

در ادامه جلسه عراقچی به سئوالات اعضای کمیسیون پاسخ داد.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این جلسه مواضع خود را مبنی بر اینکه به هیچ وجه در برابر زیاده خواهی آمریکا و کشورهای غربی نباید عقب نشینی کرد و باید در چارچوب ان پی تی از حقوق ملت ایران دفاع به عمل آید، ابراز داشتند.

نقوی حسینی گفت: قشقاوی دیگر معاون وزارت خارجه میهمان بعدی کمیسیون بود.

قشقاوی در این جلسه پیرامون مسائل اخیر فی مابین عربستان و کشورمان توضیحات مبسوطی ارائه کرد و در ادامه به سئوالات اعضا پاسخ داد.

در این جلسه توضیح داده شد که ملاقات وزیر امور خارجه ایران با وزیرامور خارجه انگلیس با درخواست طرف انگلیسی صورت گرفته است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: در پایان بیانیه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به مناسبت روز پاسدار به تصویب کمیسیون رسید.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.