ملاک‌های داوری آثار بخش ادبیات جشنواره حضرت علی اکبر تبیین شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی امیدی دبیر بخش جوان و ادبیات جشنواره ملی حضرت علی اکبر (ع) با بیان مواردی که داوران این بخش از جشنواره ملاک ارزیابی قرار می‌دهند، گفت: داوران دامنه امتیازی صفر تا ۱۰ در نظر می‌گیرند. این شاخص‌ها به ترتیب عبارت‌اند از:

اهمیت و ضرورت موضوع، نوآوری و تازگی موضوع و مضمون، انتخاب روش تحقیق مناسب و رعایت اصول آن، ساختار علمی اثر (پیوند منطقی بین مطالب)، طریقه صحیح استدلال و بررسی فنی موضوع و ارائه نظرات و تحلیل‌های درست، درونمایه و محتوا (تاثیرگذاری بر گسترش مرزهای دانش و همدلی با ارزش‌های دینی، ملی و انسانی)، اعتبارعلمی و روزآمد بودن منابع مورد استفاده و رعایت امانت در ذکر منابع، پذیرش اثر در همایش‌های علمی و پژوهشی یا انتشار در مجموعه مقالات همایش یا نشریات و شیوایی و رسایی و رعایت قواعد دستوری و نگارشی زبان فارسی.

وی افزود: از دیگر مواردی که در داوری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد بهره‌گیری از جدول، نمودار، عکس متناسب با متن و رعایت اصول ویرایشی مانند نشانه‌گذاری و رسم الخط است. در صورتی که اثر توسط چند نفر به طور مشترک ارائه شده باشد، از مجموع امتیازات آن حداکثر ۱۰ امتیاز کسر خواهد شد.

 

دبیر بخش جوان و ادبیات جشنواره حضرت علی اکبر (ع) گفت: در صورتی که چندین اثر توسط یک نفر به همایش ارائه شده باشد، میانگین امتیازات آن‌ها محاسبه شده و به ازای هر اثری که حداقل دو سوم امتیازات را کسب  کرده باشد، دو امتیاز به میانگین امتیازات افزوده خواهد شد.

 

بخش ادبیات جشنواره ملی حضرت علی اکبر (ع) یکی از بخش‌های هفتگانه فرهنگی و هنری این جشنواره است که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.