ملتهای عدالت‌طلب نظم آینده جهان را طراحی کنند

ملتهای عدالت‌طلب نظم آینده جهان را طراحی کنند

جام جم آنلاین: رییس جمهوری اسلامی ایران همکاری میان ملت‌های مستقل را لازمه دستیابی آنان به عزت و پیشرفت عنوان و تصریح کرد: ملت‌های مستقل و عدالت‌طلب باید با همفکری و تلاش در راستای گسترش همکاری‌ها با یکدیگر طراحی مناسبی برای نظم آینده جهان داشته باشند.

 به گزارش روز جمعه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد در جریان برنامه‌های سفر به برزیل و در حاشیه اجلاس توسعه و محیط‌زیست (ریو+۲۰) در دیدار ماهیندا راجاپاکسا رییس‌جمهور سریلانکا با اشاره به روابط دوستانه و رو به گسترش جمهوری اسلامی ایران و سریلانکا و روند مطلوب اجرای توافقات میان دو کشور اظهار داشت: باید با تلاش در جهت رفع موانع موجود در مسیر توسعه همکاری‌ها، مناسبات میان دو کشور را تا حداکثر ممکن گسترش و ارتقاء دهیم.

وی با بیان اینکه امروز کشورهای مستقل در مسیر دستیابی به اهداف خود با فشارهای زیادی از سوی مستکبران مواجه هستند، گفت: آنچه در این راه حائز اهمیت است، اراده‌ها و همت‌ها برای تحقق اهداف متعالی بوده و تحریم‌ها و قطعنامه‌ها هیچ‌ تأثیری در عزم ملت‌ها نخواهند داشت.

 احمدی‌نژاد با بیان اینکه امروز جهان در آستانه تغییر و تحولات بزرگی قرار گرفته و نظم موجود در جهان باید تغییر کند، تصریح کرد: کسانی که با ایجاد و برقراری نظمی جدید در جهان، حاکمیت و سلطه خود را از دست خواهند داد، مدام هیاهو کرده و علیه ملت‌ها کارشکنی و توطئه می‌کنند.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه مستکبران که صدها سال است اقدام به کشتار و غارت ملت‌ها می‌کنند، امروز رودرروی ملت‌های مستقل قرار گرفته و داعیه‌دار حقوق بشر هستند، خاطرنشان کرد: بهانه حقوق بشر دروغی بزرگ برای توجیه تقابل با ملت‌ها بوده و کسانی که خود ناقضان اصلی حقوق بشر در جهان هستند، نمی‌توانند داعیه‌دار حقوق بشر برای ملت‌ها باشند.

ماهیندا راجاپاکسا رییس‌جمهور سریلانکا نیز در این دیدار با تقدیر از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در راستای گسترش روابط و اجرای پروژه‌های بزرگ در سریلانکا خواستار توسعه مناسبات و روابط همه‌جانبه با ایران شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.