ملت ایران از مواضع و حقوق خود دست برنمی‌دارند/امریکا و غرب نگران پیشرفت ایران می باشند

۱۶م دیماه ،

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نمی‌توان به حرف‌های آمریکا و غرب در مورد تغییر رویکرد با ایران اعتماد کرد بهتر است آمریکا تحریم ها را لغو کند چراکه ملت ایران زیر بار فشار نمی‌روند و از مواضع و حقوق خود دست بر نمی‌دارند.

سید باقر حسینی نماینده زابل، زهک و هیرمند در گفتکو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به ادعای جان کری کاندیدای وزارت امور خارجه‌ی امریکا در رابطه با مذاکره با ایران گفت: همانطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند ما به آمریکا هیچ اعتمادی نداریم و تضمینی هم برای گفته‌های سیاست‌مداران آمریکایی وجود ندارد باید به این مسئله توجه کرد که آنها به دنبال مذاکره نیستند بلکه به دنبال این می باشند که جمهوری اسلامی را تا جایی که می‌توانند محدود کنند و جلوی پیشرفت ما را بگیرند.

وی افزود: نمی‌توان به حرف‌های آمریکا و غرب در مورد تغییر رویکرد با ایران اعتماد کرد هر کسی که روی کار بیاید سیاست‌های کلی آمریکا را دنبال خواهد کرد درست است که اشخاص جابه‌جا می‌شوند اما سیاست‌های کلی همیشه ثابت است ممکن است نوع برخورد و ادبیات سیاست‌مداران جدید در مقابل ایران فرق کند اما اصل سیاست‌های آمریکا و غرب در قبال جمهوری اسلامی ایران تغییری نمی‌کند.

حسینی تصریح کرد: آنها خوب می‌دانند که ایران در بحث انرژی هسته‌ای مشکل و انحرافی نداشته و نخواهد داشت و فعالیت‌های ما کاملا صلح آمیز خواهد بود لذا غربی‌ها با اصل پیشرفت ایران مخالف‌اند اینکه ایران روی پای خود بایستد و نیازهای خود را روز به روز کمتر کند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بهتر است آمریکا در راستای مذاکره با ایران تحریم‌های اعمال شده علیه ایران را به جای افزایش لغو کند زیرا فشار بر جمهوری اسلامی هیچ گاه موثر نبوده و ملت ایران زیر بار فشار نمی‌روند و از مواضع و حقوق خود دست بر نمی‌دارند این سیاست اشتباهی است که آمریکایی‌ها در پیش گرفته‌اند.

وی در ادامه افزود: آمریکا و غرب اگر فکر می‌کنند با اعمال فشار بیشتر می‌توان ایران را متقاعد کرد که از حقوق خود دست برداشته و در راستای تحقق خواسته‌های انها حرکت کند کاملا در اشتباه‌اند، باید راهکاری منطقی در پیش گیرند که با توجه به بی‌اعتمادی مطلق و کاملی که در جمهوری اسلامی ایران از نظر مردم و مسئولین نسبت به آمریکا و غرب ایجاد شده کار ساده‌ای نیست.

نماینده زابل،زهک و هیرمند تصریح کرد: تحریم‌هایی که بر علیه کشور ما وضع شده و دارایی‌هایی که از جمهوری اسلامی در خارج از کشور مصادره شده نشانگر دشمنی با ملت ایران است و تا زمانی که زمینه ابطال تحریم‌ها و بازگرداندن دارایی‌های ایران فراهم نشود ما حتی فکر مذاکره با آمریکا و غرب را نخواهیم کرد.

وی در ادامه گفت: اگر شروط ما پذیرفته شود و آمریکا حسن نیت خود را با لغو تحریم‌ها و استرداد دارایی‌های ایران در خارج از کشور و دست برداشتن از رفتار خصمانه در مقابل ایران نشان دهد بعد از این اقدامات می‌توان درمورد اینکه آیا مذاکره کنیم یا نه تصمیم‌گیری کرده و به اصطلاح می‌توانیم تصمیم بگیریم که چه باید بکنیم.

حسینی در انتها خاطرنشان کرد: ادعای کاندیدای وزارت امور خارجه آمریکا هم صحت ندارد،مثل اشخاص سابق مطیع برنامه‌های اربابان خود است و شاید تغییرات اندکی در نوع برخورد و ادبیات خود داشته باشد که البته برای فریب افکار عمومی در دنیا بیشتر به کار می‌رود،اگر راست می‌گویند عملا اقدام کنند تا هم ما و هم دنیا ببینند که آمریکا به دنبال ایجاد مشکل و تنش بیشتر در منطقه بر علیه جمهوری اسلامی نیست.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.