ملت ایران تحریم ها را به فرصت تبدیل می کند

جام جم آنلاین: خطیب نماز جمعه تهران به تحریم های دشمنان برضد ایران اسلامی اشاره کرد وگفت: تحریم ها تازگی ندارد و از ابتدای انقلاب تحریم بوده است و آن را از الطاف خفیه خداوند می دانیم که ملت ما را هر روز استوارتر و آسیب ناپذیر تر کرده است.وی با بیان این که تحریم ها برای ما فرصت است، گفت: چشم مومنان نباید به کافران و ظالمان باشد اما برخی افراد سست عنصر با کمترین فشار دم از برقراری ارتباط می زنند در حالی که ما آگاهانه این راه را پذیرفته ایم و نهضت ما نهضت عاشورا و کربلاست و رهبری کشورمان الگوی تمام عیاری از حرکت حسینی را به نمایش گذاشته اند.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه های نماز جمعه تهران افزود: در هشت سال دوران دفاع مقدس هیچ کشوری به ما حتی سیم خاردار نمی فروخت و ما تحریم سراسری بودیم و از ۱۸ کشور جهان اسیر گرفته بودیم اما جز خدا کسی نداشتیم و با رهبری امام (ره)؛ مردم چنان حماسه ای نشان دادند که شرق و غرب با خفت و سرافکندگی شکست خوردند و جنگ با پیروزی و سرافرازی ما، پایان پذیرفت.

وی افزود: تحریم ها موجب به چالش کشیده شدن غربی ها می شود اما مردم بصیر، مقام و مجاهد ایران اسلامی نیز باید مواظب جنگ روانی دشمن باشند.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به برگزاری اجلاس بین المللی زنان و بیداری اسلامی گفت: برگزاری این اجلاس در ام القرای قیام ها و نهضت های اسلامی یعنی ایران اسلامی پرمعنا بود.

وی افزود: بیش از صد سال است که دشمنان دین با پول، فریب، سلاح و دستگاه های اطلاعاتی و جاسوسی سعی می کنند زنان اسلامی را با هویت خودشان بیگانه کنند و با این هدف صدمه زیادی به بشر زده اند.

امام جمعه موقت تهران گفت: در دیدگاه غرب، نه فقط زن بلکه بشر اهمیتی ندارد و غربی ها برای رسیدن به امیالشان جنایت و از جنایتکاران نیز حمایت می کنند و سازمان های بین المللی را به ابزار و وسیله دغل کاری تبدیل کرده اند.

وی افزود: نگاه غرب به زنان اهانت آمیز و همچون کالای جنسی و بازیچه هوس بازان است اما در دیدگاه اسلام، زن؛ انسان، خلیفه و نماینده حق تعالی است که می تواند مظهر صفات خداوند باشد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به حضور زنان کشورمان در عرصه های علمی و فناوری های نوین، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی با حفظ کرامت زن گفت: رسوایی هایی که دنیای غرب به وجود آورده مایه ننگ تاریخ بشریت است که اسم آن را آزادی گذاشته اند.

وی با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان افزود: در این ماه خدا مردم را دعوت کرده است و باید خود را مهیای میهمانی خداوند کنیم.

وی گفت: دعوت خداوند به منزله برجسته و بزرگ شدن انسان هاست و در چند روز باقی مانده از شعبان باید به خدا، احکام اسلامی و صفات انسانی توجه بیشتری کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی همچنین در بخش دیگری از سخنانش به دهه غبارروبی و کرامت مساجد اشاره کرد و افزود: مساجد خانه دوست و محل شکوفایی، بیمه شدن و عروج مومنان به ویژه جوانان است.

امام جمعه موقت تهران خطبه نخست نماز را به موضوع قبله اختصاص داد و با اشاره به دلایل تغییر قبله مسلمانان از بیت المقدس به سمت کعبه گفت: یکی از نقاط عطفی که در تشکیل حکومت نبوی رخ داد؛ جهت دادن به اردوگاه توحید و تعیین قبله بود.(واحد مرکزی خبر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.