ملت ایران در جنگ تحمیلی اقتدار خود را iبه رخ جهانیان کشید

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

امیر پوردستان در مراسم رونمایی از کتاب “فرشته‌های سوسنگرد”:

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: اولین ویژگی عملیات آزادسازی سوسنگرد، اراده قوی مقام معظم رهبری بود و اگر اراده ایشان نبود، آزادی سوسنگرد صورت نمی‌گرفت.

به گزارش تفسیری خبرنگار دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان با حضور در مراسم رونمایی از کتاب “فرشته‌های سوسنگرد” در مرکز همایش‌های باغ‌موزه دفاع مقدس، iبه ایراد سخن پرداخت.

پوردستان در ابتدا با اشاره iبه مقاومت ملت ایران در وقت حمله عراق iبه کشور اظهار داشت: در آن وقت زن و مرد، لباس رزم پوشیده و برای دفاع از قرآن راهی جبهه‌ها شدند و اقتدار ایرانیان را iبه رخ جهانیان نشان دادند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان چگونگی حمله دشمن iبه سوسنگرد یادآور شد: دشمنان از سوی محور طلاییه، قصد ورود iبه شهر را داشتند اما با مقاومت مردمی روبه رو شده و تصمیم گرفتند راه دیگری را برگزینند. در آن وقت، این احساس iبه آن‌ها دست داده بود که اگر بتوانند یکی از شهرها را بگیرند، می‌تواند از این موضوع، iبهره‌برداری سیاسی کند.

وی در ادامه iبه تشریح ویژگی‌های عملیات آزادسازی سوسنگرد پرداخت و گفت: اولین ویژگی این عملیات، اراده قوی مقام معظم رهبری بود و اگر اراده ایشان نبود، آزادی سوسنگرد صورت نمی‌گرفت.

پوردستان، دومین ویژگی عملیات آزادسازی سوسنگرد را تدین و ولایت‌مداری کارکنان تیپ ۹۲ زرهی ارتش iبه فرماندهی سرتیپ قاسمی عنوان کرد و افزود: در آن وقت هنگامی که مقام معظم رهبری در ساعت یک و ۳۰ دقیقه شب، طی نامه‌ای iبه ایشان دستور دادند تا بلافاصله در جبهه سوسنگرد حضور پیدا کند، سرتیپ قاسمی این نامه را iبه کارکنان خود ابلاغ می‌کند و این اتفاق وقتی رخ می‌دهد که تنها چند ساعت iبه آغاز عملیات باقی مانده بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش، وحدت بین همهی نیروها را سومین ویژگی عملیات مذکور برشمرد و گفت: چهارمین ویژگی نیز مقاومت و ایستادگی مدافعین سوسنگرد بود.

وی در پایان ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید چمران خاطرنشان کرد: این شهید حاوی روح بزرگی بود.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.