ملت ایران با توسل به فرهنگ فاطمی بیش از گذشته قدرتمند است

رdیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور:

لاریجانی گفت: امروز هم آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها گاه سخنان درشت ضد ایران می‌زنند و خود می‌دانند که ملت ایران با توسل به فرهنگ فاطمی بیش از گذشته قدرتمند است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی برنا، علی لاریجانی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) گفت: روایات متعددی از اهل سنت و شیعه در تفسیر آیات آمده است که بیانگر شأن پنج تن آل عبا و معصومیت فاطمه زهرا(س) دلالت دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: همچنین در تفسیر ابتدای سوره انسان بسیاری از مفسرین بر این عقیده اند که در شأن امام علی(ع)، فاطمه زهرا(س) و حسنین(ع) آیاتی نازل شده است، در همین رابطه پیامبر اکرم(ص) فرموده است هر کس دخترم فاطمه را دوست بدارد در بهشت با من همراه خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سؤال اصلی این است که جایگاه رفیع فاطمه زهرا(س) که در آن زمان آشکار بود چطور شد در آن جامعه اسلامی در صدر اسلام پس از رحلت پیامبر این همه قربت برای فاطمه زهرا(س) و علی(ع) به وجود آمد تا جایی که فاطمه زهرا به شکوه آمد و آن خطبه عظیم را در مسجد ایراد نمود.

وی با تأکید بر اینکه ولایت پذیری کلید رستگاری است، یادآور شد: تکامل شخصیتی انسان در توسل به ولایت و تعمیق تفکر الهی است.

لاریجانی این روحیه ولایی در ملت ایران را موجب استواری و صلابت در پناه جهاد و شهادت برشمرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به حمله شکست خورده آمریکا به ایران در طبس در سال ۵۹ گفت: با وجود طراحی های عظیم آمریکا برای حمله به ایران ، اراده ملت ایران بود که شکستی فضاحت با تحمیل آمریکا کرد.

وی ادامه داد: امروز هم آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها گاه سخنان درشت ضد ایران می زنند و خود می دانند که ملت ایران با توسل به فرهنگ فاطمی بیش از گذشته قدرتمند است اما قصد دارند با هزینه کم به ملت ایران غلبه کنند.

لاریجانی تأکید کرد: ملت ایران ملتی مجاهد است، ملتی فاطمی است و در مقابل این نعره های پوچ و از سر ناشی گری و ترس و حرکات ایضایی مقابله ای حیدری را سامان می‌دهد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.