ملت ایران به برکت وجود امام راحل در جهان جایگاه شایسته ای یافته است

به گزارش ایرنا؛ ‘علی اکبر صالحی ‘ پنج شنبه شب در جمع ایرانیان مقیم دهلی و در مراسم ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو، اظهار داشت: ملت ایران که به حق شایسته تقدیر و شایسته جایگاه والا در عرصه بین المللی است توانست به برکت امام (ره) و ملت امام و الطاف اللهی جایگاه شایسته خود را در عرصه بین المللی پیدا کرده و ما امروز در تعاملات بین المللی سیاسی جایگاه ویژه ای داریم .

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: اینکه این سالگردها را پاس می داریم برای این است که باید این گوهر ناب را همواره درخشنده و پرتللو نگه داریم و به نسل های بعد بسپاریم .

وی گفت: ارزش و آثار شخصیت امام (ره) و حرکت امام هرچه از زمان فوت ایشان دور می شویم نمایان تر خواهد شد و تحولاتی که امروز جهان با آن روبرو است و با آن روبرو خواهد بود درآینده به نسل های آینده خواهد فهماند که این انقلاب و این شخصیت بزرگ چه پدیده ای را زمینه ساز شد و آفرید.

وی گفت: ما امروز در تعاملات بین المللی و سیاسی جایگاه ویژه ای داریم و ۳۳ سال است که پنجه در پنجه مستکبران جهان درانداخته که باعزتمندی و با اقتدار از حیثیت و آبروی ملت و اسلام در مقابل تزویر و استبداد بین المللی دفاع می کنیم.

صالحی گفت : امروز خیلی از کشورهای هم قواره ایران در دنیا وجود دارد، ولی نامی ازآنها برده نمی شود اما درهمین هند روزی نیست که در مطبوعات این کشور نامی از ایران برده نشود و همین بس از افتخار که ایران تبدیل به کانونی شده است.

وی با اشاره به تحولات منطقه اظهار داشت: ما یقین و باور داریم که پرچم اسلام در دست ملت ایران می باشد و این یک حقیقت است که مردم ایران به عنوان یک نمونه کشوری که درمقابل ظلم ایستاده و درصدد بسط عدالت و مهرورزی است مردم دیگر کشورها نیز این را درک کرده اند .

وی در ادامه با اشاره به مناسبات و مشترکات فراوان ایران و هند ، تصریح کرد: براین مشترکات باید سازه ای محکم ساخت و این اراده بین مسوولان دوکشور است که در این جهت حرکت کنیم.

صالحی افزود: ما هند را سرزمینی می دانیم که با آغوش باز اندیشمندان کشور ما را پذیرا بوده و در جای جای این کشور عارفان و شخصیت های بزرگوار معرفتی و دینی مدفون هستند و بنابر این ما آینده را بسیار روشن می بینیم.

آساق ** ۵۸۹** ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۲۹۰۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.