ملت ایران در نظم جدید جهانی نقشی موثر دارد

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، در این مراسم که چهارشنبه شب در هتل ‘شین جیانگ’ شهر پکن برگزار شد، رییس جمهوری اسلامی ایران در مورد ویژگی ها و جایگاه ملت ایران سخنرانی کرد.

دکتر احمدی نژاد افزود: نظم آینده جهان باید انسانی و عادلانه باشد و همه در مدیریت جهان شرکت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه روابط بین کشورها باید براساس دوستی باشد و نباید چهار کشور درباره سرنوشت ملت ها تصمیم بگیرند،

اظهار داشت : آنان از جاهای دیگر نگران نیستند بلکه نگرانی اصلی آنان از ایران است زیرا ملت ما دارای ظرفیت های زیادی است و اگر خود را پیدا کند می تواند اندیشه و منطقش را به جهان معرفی و تحولات را مدیریت کند.

وی افزود: خیلی از کشورها پیشرفت می کنند ولی حساسیت روی آنها نیست، در صورتی که اگر ملت ایران قدمی بردارد حساسیت ایجاد می کنند.

آقای احمدی نژاد گفت: ملت بزرگ ایران می تواند الگو ساز باشد و با منطق و اندیشه خود به آنها مقابله کند.

وی با تاکید براینکه آنان می خواهند اندیشه بلند ملت ایران شناخته نشود، اظهارداشت:برخی مواقع چیزهایی به ما نسبت می دهند که خود شایسته آن هستند.

رییس جمهوری در ادامه سخنانش ماموریت امروز ملت ایران را ساختن کشور دانست و افزود: ملت ایران راه خود را یافته و هیچ کس نمی تواند مانع حرکت آن شود.

وی تاکید کرد: همه باید دست در دست هم بدهیم و آینده ای بسازیم که شایسته ملت ایران باشد.

دکتر احمدی نژاد در بخشی از سخنان خود به روابط ایران و چین اشاره کرد و اظهار داشت: روابط دو کشور تاریخی است و هیچ مانعی برای توسعه آن وجود ندارد.

در این مراسم ‘مهدی صفری ‘ سفیر جمهوری اسلامی ایران گزارشی از وضعیت روابط دو جانبه و جامعه ایرانیان مقیم چین ارائه کرد.

وی گفت : دروازه های جدیدی برای صادرات کالاهای ایرانی به بازار چین باز شده که بازرگانان و دست اندرکاران امور باید بیش از پیش برای پیشبرد آن همکاری کنند.

همچنین نمایندگان ایرانیان مقیم و دانشجویان ایرانی ضمن ارائه گزارشی خواستار حمایت و اهتمام رییس جمهوری برای ایجاد یک محیط آموزشی مناسب برای دانش آموزان ایرانی و تاسیس خانه فرهنگ ایرانیان شدند.

آساق ** ۲۷۵ ** ۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۰۴۶۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.