ملت ایران طی ۳۳ سال تمامی طوفان ها را دفع کرد

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام والمسلمین ‘کاظم صدیقی’ در خطبه نخست این هفته نماز جمعه با اشاره به دلایل تغییر قبله مسلمین از بیت المقدس به سمت کعبه اظهار داشت: طی دوره ۱۳ ساله تحمل پیامبر اکرم (ص)، تاکتیک تربیت نیروی ایشان، قبله بیت المقدس بود اما به خواست خداوند در راستای جهت دادن به اردوگاه توحید این قبله به سمت کعبه تغییر پیدا کرد.

خطیب نماز جمعه تهران به تاریخچه بنای کعبه توسط حضرت ابراهیم (ع) اشاره کرد و ادامه داد: خداوند متعال ایشان را در ساختن کعبه در آن شرایط سخت آزمود و فداکاری ها و تحمل سختی های خلیل الله سبب شد تا وی در این آزمون الهی سربلند باشد.

صدیقی همچنین گفت که مقاومت رمز پیروزی است و ایرانیان آنرا آزموده اند و حضرت ابراهیم(ع) به امر خدا مقاومت را بارها آزمود.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: حضرت ابراهیم (ع) در محیطی سوزان و با شرایطی سخت به گونه ای که گزسنهخ و تشنه بودند به همراه اهل بیت خود کعبه را بنا نهاد و این درس بزرگی به بشریت است. اگر انسان ها سختی ها را تحمل نکنند و شجاعانه حماسه نیافریند نمی توانند آبادگر و الگو باشند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی تاکید کرد که بر همین اساس است که ایرانیان طی ۳۳ سال مقاومت و پرپر شدن جوانانشان و تحمل تحریم ها، اکنون کعبه آمال و قبله آزادگان دنیا شده اند.

۹۱۸۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۷۲۹۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.