ملت ایران و جمهوری آذربایجان درحفظ پیوندهای دوستانه خود مصمم می باشند

۱۷م آذر ،

سفارت ایران در باکو ضمن محکوم کردن نشست گروهک تجریه طلب داک:

سفارت جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن نشست گروهک تجریه طلب داک اعلام کرد: مردم مسلمان وشیعه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان درحفظ پیوندهای دوستانه خود مصمم بوده و تلاش های عوامل شناخته شده و معلوم الحال، تاثیری در کاهش این دوستی و صمیمیت نخواهد داشت.

به گزارش حوزه سیاست خارجیممتازنیوز، سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو در بیانیه ای برگزاری نشست گروهک تجریه طلب داک در باکو و طرح مطلب موهن و ضد ایرانی در این نشست را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: بار دیگر توطئه ای جدید برای تضعیف پیوندهای دوستانه دو ملت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و ایجاد اخلال در مناسبات دوستانه تهران و باکو شکل  گرفت و گروهک تجزیه طلب داک یا به اصطلاح کنگره آذربایجانی های جهان با برگزاری نشستی در باکو در مسیر تحقق اهداف شوونیستی صهیونیسم بین الملل و استکبار جهانی گام برداشت.

در این نشست اشخاص شناخته شده‌ای که سالهاست در خدمت اهداف دشمنان مردم ایران و جمهوری آذربایجان قرار دارند به یاوه گویی پرداخته و با هتاکی به جمهوری اسلامی ایران و اظهارات تحریک آمیز به تبلیغ افکار تجزیه طلبانه مورد نظر صهیونیسم بین الملل اقدام کرده اند.

این گروهک که با هدف انحراف توجه افکار عمومی مردم جمهوری آذربایجان از مهمترین مشکل امنیتی جمهوری آذربایجان یعنی مناقشه قره باغ، به دنبال تحریک انگیزه های تجزیه طلبانه ضد ایرانی است، وقیحانه در این نشست، تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال برده و در این مسیر به توجیهاتی تمسک جسته، که جدایی طلبان قره باغ نیز از همین گونه توجیهات برای اعلام استقلال خود استفاده کرده اند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران معتقد است که گروهک های وابسته به صهیونیسم  بین الملل در جهت ایجاد بی ثباتی و ناامنی به نفع بیگانگان، به دنبال تحریک احساسات اقوام مختلف می باشند و از این طریق سعی دارند  وفاق و وحدت ملی اقوام مختلف در جمهوری آذربایجان را از بین ببرند.

بدیهی است که فعالیت آزادانه گروهک های تجزیه طلب ضد ایرانی مغایر با روند مثبت مناسبات ایران و جمهوری آذربایجان بوده و انتظار است دولت محترم آذربایجان نیز حساسیت لازم را نسبت به فعالیت های این قبیل گروهک ها داشته باشد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن مطالب سخیف مطروحه در این نشست، اطمینان دارد مردم مسلمان وشیعه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان درحفظ پیوندهای دوستانه خود مصمم بوده و تلاش های عوامل شناخته شده و معلوم الحال ،تاثیری در کاهش این دوستی و صمیمیت نخواهد داشت.

در گردهمایی غیر رسمی گروهک موسوم به کنگره آذربایجانی های جهان در ۱۴ آذرماه، صابر رستم‌خانلی از عناصر تجزیه طلب و اژدر تقی زاده از ضد انقلاب های فراری از ایران، با استفاده از اصطلاحات مجعول و بی پایه نظیر به اصطلاح آذربایجان شمالی و جنوبی به سبک متدهای دوره استالین و شوروی به تحریف تاریخ ایران پرداخته و اظهارات موهن ضد جمهوری اسلامی ایران به زبان آورده اند.

اتتهای پیام/
پ۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.