ملت ایران و یمن از توطئه‌های آمریکا در منطقه تضعیف نخواهند شد

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دستاوردهای بیداری اسلامی از بین نخواهد رفت و حلقه‌های مقاومت موجود در منطقه مانع از پیروزی تروریست‌ها خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، علی اکبر ولایتی در دیدار با هیئت یمنی که بعدازظهر امروز یکشنبه ۶ بهمن ماه در محل مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، اظهار داشت: خدارا شکر می‌کنیم که بعد از مبارزات امت اسلامی علیه اسکتبار امروزه شاهد آبادی روز افزون امت‌های اسلامی از قید استعمار و دشمنان منطقه هستیم و همچنین خوشحالیم از اینکه ملت‌های مسلمان یکی پس از دیگری به حقوق حقه خود می‌رسند و استعمارگران را سرنگون می‌کنند و همه اینها در سایه بیداری اسلامی است.

ولایتی افزود: مبدا اصلی بیداری اسلامی در عصر ما انقلاب اسلامی ایران بود که آثار آن را در عراق، لبنان، یمن، فلسطین و افغانستان و همچنین دیگر کشورهای اسلامی می‌بینیم و در سایه بیداری اسلامی بود که ما شاهد آزادی سرزمین‌های اسلامی یکی پس از دیگری هستیم.

وی ادامه داد: همانطور کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز از قید کمونیسم جهانی آزاد شدند، عراق نیز از قید استبداد صدام رهایی یافت و سرنوشتشان امروزه به دست خود مردم این کشور است.

مشاور رهبری در امور بین‌الملل تاکید کرد: ما مبارزات مردم یمن برای رهایی از سلطه آمریکا و استبداد موجود در این کشور را می‌بینیم و در طی این سال‌های اخیر آنان توانستند دست استعمار را کوتاه کنند و هم حاکم مستبد را سرنگون سازند ولی می‌بینیم که استعمار دست از یمن برنمی‌دارد ولی مردم یمن به مبارزه خود ادامه می‌دهند.

ولایتی تاکید کرد: نکته تاسف‌بار این است که برخی دولت‌های منطقه ابزار دست قدرت‌های بزرگ هستند و اینها نیز مغلوب اراده ملت‌های مسلمان خواهند شد.

عضو مجمع تشخیص افزود: دستاوردهای بیداری اسلامی از بین نخواهد رفت و امثال حسنی‌مبارک به مصر و علی عبدالله صالح به یمن برنمی‌گردند و تلاشی که استعمار و عوامل آن در منطقه می‌کند این است که حلقه مقاومت را بشکنند و حمله به سوریه از این بابت است.

ولایتی با بیان اینکه سوریه حلقه طلایی مقاومت است تاکید کرد: مبنای استعمارگران این است که این حلقه را بشکنند اما بعد از سه سال تلاش این ملت و دولت سوریه است که پیروز می‌شود، آنان تلاش کردند که در اجلاس اخیر ژنو یک تحمیل بین‌المللی علیه دولت و ملت سوریه داشته باشند ولی این اجلاس هم شکست خواهد خورد زیرا که هدف برگزار کنندگان این اجلاس این است که بتوانند تروریست‌ها، تکفیری‌ها و افراطیون را بر سوریه حاکم کنند.

مشاور رهبری در امور بین‌الملل تاکید کرد: بعضی از کشورهای شرکت‌کننده در ژنو مخالف سلطه اجانب در سوریه هستند ولی آنها در اقلیت می‌باشند و بدون تردید تا زمانی که آن کسانی که برپاکننده این اجلاس‌اند به واقعیت‌ها تن ندهند و حقوق مردم سوریه را به رسمیت نشناسند و تروریست‌ها را اخراج نکنند بدون شک از تلاش‌های مذبوحانه خود نتیجه‌ای نخواهند گرفت.

ولایتی تاکید کرد: مشکل سوریه با مراجعه به آرای مردمی این کشور حل می‌شود نه اینکه از افراد غیر سوری به داخل سوریه نفوذ پیدا کنند و کمک تسلیحاتی به آنها شود و با انفجار و کشتن افراد بی‌گناه حکومتی را خلاف مردم سوریه به آنها تحمیل کنند.

ولایتی افزود: حضور شما بزرگان در ایران مورد استقبال ماست و بدون شک اهل بیت (ع) در کنار قرآن کریم دو ریسمان محکمی‌اند که پیامبر اکرم از خودشان به یادگار گذاشتند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تاکید کرد: ما و شما به این توصیه پیامبر عمل کردیم و می‌توان عرض کرد که تمام جهان اسلام چه سنی و شیعه همه به محبت اهل بیت به عنوان وسیله‌ای برای نجات معتقدند.

ولایتی اظهار داشت: کشور ما در حقیقت به همه کسانی که در مسیر حق بوده و در صراط مستقیم اسلام هستند همچنین برای اسلام مجاهدت می‌کنند از ابتدای انقلاب تاکنون خوش‌آمد گفته به ویژه به شما برادران عزیز یمنی خوش‌آمد گفته است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با اشاره به دیپلمات ایرانی که اخیرا در یمن از سوی گروه‌های تکفیری به شهادت رسید بیان داشت می‌دانم که همه شما همانند برادران و خواهران ایرانی از این بابت متاثر هستید ما نیز این قضیه را نتیجه توطئه آمریکایی‌ها و عوامل آن در منطقه می‌دانیم.

وی در پایان با بیان اینکه عوامل بیگانه که مخالف دوستی با ایران و یمن هستند در این کشور دست به جنایت زده و دیپلمات ایرانی را شهید می‌کنند، خاطرنشان کرد: ملت یمن بیدار است و تحت تاثیر چنین توطئه‌هایی قرار نمی‌گیرد اگر بیگانگان و عوامل آنها در منطقه تصور می‌کنند که با این اقدامات ملت ایران و یمن تضعیف می‌شود، قطعا اشتباه می‌کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.